Kan inte alla tanter och gubbar hålla käääft!
Åh, vad får äldre att tro att de får säga vad de vill?? Har fått frågan 2-3 ggr om jag är gravid, fast jag inte är det och så jääävla gravid ser jag inte ut! Och nyligen så konstaterade min sambos chef att jag nog är gravid... jag sa då "Nej, jag är väl bara lite tjock".... Då fortsatte han, "jooooo, vad är det däääär då???" och pekar på min putmage... "FETT" säger jag... "är ni säkra på att ni inte ska ha en till, det är ju en där"... Kan säga att jag mådde dåligt över det i flera dagar, och när han sa det var vi på en fest, jag hade klätt upp mig lite och sminkat mig för första gången på länge...
Sedan när jag börjar komma över detta och står i kassan till en mataffär, så kommer en tant fram och ska betala (jag har betalat och packar i mina varor), tanten säger till kassörskan "Sparkar det?", hon ser lite frågande ut och frågar "va?". "I MAGEN, sparkar det i magen???". Tjejn får då säga "Nej, den ungen är ute för länge sedan"... Jag tyckte så synd om henne, hon kunde ju inte gå undan och smälta detta, utan fick sitta där och känna sig tjock inför sin kö...
Håll er käft stängd om det inte är helt ÖVERTYDLIGT, typ ska föda när-som-helst-tydligt!!!
Man sårar folk som man inte känner, för det är ju helt ok att kommentera att folk ser gravida ut, när man inte vet. Även om det ser helt tydligt ut, VARFÖR ska man kommentera andra människor?? Sköt dig själv och skit i andra... JAg har aldrig bett pm någons åsikt ang min vikt, graviditet eller klädsel, varför ska man säga något. Jag går inte fram till en främmande människa och kommenterar hur de ser ut.. BAra för att man är gravid(eller ser gravid ut), så är det fritt fram att kommenter.
När jag var gravid, så fick jag också jämt höra av främmande människor om hur det är nog trillingar eller att oj oj du kan ju föda när som helst... Jaha? Varför tror du att jag är intresserad av din åsikt om HUR tjock jag är..
Det blev lite lpngt, men nu får någon fan ta och säga till att det är inte ok att kalla någon gravid när man inte är säker...