• Meonlyandyou

Överviktig som gravid

Jag bara undrar.. vart är alla magbilder på överviktigas magbilder?
    Eller kanske de inte är lika stolta över den eller vad?
    Jag vill mer än gärna se lite magar från överviktiga.

Då jag själv är överviktig så undrar man ju när det kommer synas att man är gravid och inte bara allmänt "fet"..

När visade sig magen för er? och visa gärna bild.. finns inget finare än gravidmagar..

• Svar på tråden Överviktig som gravid
  • Nellansmamma

Ja vägde 82 på min inskrivning o e 165 lång. Tycker inte alls att min mage har blivit speciellt stor än. Är i vecka 21 på detta kortet

• Meonlyandyou
    Nellansmamma skrev 2010-10-12 13:20:11 följande:
    Ja vägde 82 på min inskrivning o e 165 lång. Tycker inte alls att min mage har blivit speciellt stor än. Är i vecka 21 på detta kortet

Men man ser ju att du är gravid iallafall.. Jätte fin mage.. Vad roligt att se!
    Själv är man livrädd att det inte ska synas alls då jag redan har lite mage sen innan..
  • Nellansmamma

Vet va du menar, så känner ja oxå. Har d mesta av min övervikt på just magen. E rädd att ja ska få en tjock o hängig gravidmage. Ja vill ha en spänd o fin mage ju :)

• Meonlyandyou
    Nellansmamma skrev 2010-10-12 13:28:46 följande:
    Vet va du menar, så känner ja oxå. Har d mesta av min övervikt på just magen. E rädd att ja ska få en tjock o hängig gravidmage. Ja vill ha en spänd o fin mage ju :)
    Ja precis..
    Sa din barnmorska någonting om din övervikt på första mötet?
    Jag vill inte tex avslöja min vikt för min sambo, kan man be barnmorskan bara skriva ner antalet kg utan att säga det högt.. Vet att det kanske är löjligt, men jag har aldrig vägt så här mycket förut..
  • Nellansmamma
    Meonlyandyou skrev 2010-10-12 13:30:57 följande:
    Ja precis..
    Sa din barnmorska någonting om din övervikt på första mötet?
    Jag vill inte tex avslöja min vikt för min sambo, kan man be barnmorskan bara skriva ner antalet kg utan att säga det högt.. Vet att det kanske är löjligt, men jag har aldrig vägt så här mycket förut..
    Nä hon sa inget om det mer än att ca6kg va lagom för mej att gå upp just pga att ja e lite överviktig. Men sen sa hon oxå att hon inte tänkte ha nått dietsamtal med mej för ja inte e pinnsmal o inte har fetma heller. Än så länge har ja bara gått upp ca 1,7kg.
    Du bestämmer själv om du vill väga dej hemma eller på MVC, så e d här i af. Vill du inte att nån ska veta går d nog bra om du berättar d för henne. Dom respekterar d.
  • Meonlyandyou
    Nellansmamma skrev 2010-10-12 13:37:18 följande:
    Nä hon sa inget om det mer än att ca6kg va lagom för mej att gå upp just pga att ja e lite överviktig. Men sen sa hon oxå att hon inte tänkte ha nått dietsamtal med mej för ja inte e pinnsmal o inte har fetma heller. Än så länge har ja bara gått upp ca 1,7kg.
    Du bestämmer själv om du vill väga dej hemma eller på MVC, så e d här i af. Vill du inte att nån ska veta går d nog bra om du berättar d för henne. Dom respekterar d.
    Mmm.. man kan ju hoppas.. =)
    Jag kommer nog vilja ha dietsamtal iallafall så man vet lite mer om vad man ska äta och inte..
Svar på tråden Överviktig som gravid