• Anonym

Gravid och jag får inte glädjas åt min bebis alls del2

Det kallas ju för familjehem idag istället för stödfamilj. Måste nog lämna bort min bebis till en sådan då vi inte kunnat sköta hyrorna och därför i nuläget inte blir erbjudna lägenheter. =( vill inte det, men det kanske man måste för barnets skull om inte annat. Om vi inte hinner få lägenhet som genom ett mirakel innan bebisen tittar ut.

• Svar på tråden Gravid och jag får inte glädjas åt min bebis alls del2
  • Niiskuneiti

Låter för jävligt....men det måste väl handla om mer än ett par missade hyror?

• Anonym
    Niiskuneiti skrev 2010-10-12 15:40:18 följande:
    Låter för jävligt....men det måste väl handla om mer än ett par missade hyror?
    Bor på ställe där det inte är lämpligt att barn vistas.
  • Anonym

Flytta till en annan stad, det finns alltid någonstanns att hyra en lägenhet!
    Du kan ju inte bo kvar där du bor för det är inte lämpligt...alltså måste du flytta för att du o bebis ska må bra?

• Anonym (trådstartaren)
    Anonym skrev 2010-10-14 19:54:35 följande:
    Flytta till en annan stad, det finns alltid någonstanns att hyra en lägenhet!
    Du kan ju inte bo kvar där du bor för det är inte lämpligt...alltså måste du flytta för att du o bebis ska må bra?
    Jag söker lägenhet i Mjölby, Göteborg, Borås och Varberg för att jag och min man samt bebisen i magen ska kunna få det så bra som möjligt. Men just nu ser det inte ljust ut tyvärr.
  • Anonym (thn?)

om du kan tänka dig göteborg så kanske trollhättan istället? Finns bostadsgaranti...har funnits iaf när jag pluggade där. i dagsläget tar det 50 min med tåg till gbg men de håller på att bygga ut nu så det bara kommer ta 30 min. Kommer bli klart ngn gång under 2011 har jag för mig. Göteborg är nog tyvärr inte mycket att hoppas på...
    Trollhättan är en mindre stad = ev lägre hyror, tryggare för barn ...

• Anonym

Nu är du allt för negativ. Vänd dig till socialen, dem hjälper dig, och om du får lägenhet i gbg eller västerås spelar väl ignen roll?

• Anonym
    Anonym skrev 2010-10-12 15:11:58 följande:
    Det kallas ju för familjehem idag istället för stödfamilj. Måste nog lämna bort min bebis till en sådan då vi inte kunnat sköta hyrorna och därför i nuläget inte blir erbjudna lägenheter. =( vill inte det, men det kanske man måste för barnets skull om inte annat. Om vi inte hinner få lägenhet som genom ett mirakel innan bebisen tittar ut.
    Familjehem och Stödfamilj är två helt skilda saker! Det ena kallas INTE numer för det andra!
    Familjehem är en boende variant för barn som far illa och
    Stödfamilj är en helt annan sak!
  • Anonym

Jag vill inte vara hård men det är ju ingen annan som har skuld till er situation än ni själva. Se det istället som att ni får hjälp och stöd om sociala är inkopplat, inte ens familjehem behöver betyda att detär kört för gott. Se det som en möjlighet att ordna upp ert liv istället.

Sociala låter en inte stå på gatan, inte om det är barn inblandat. De ser iaf till att ta hand om barnet och det är ju det viktigaste!

• Anonym

Ditt barn blir inte omhändertaget för att ni inte betalat era hyror, kontakta Sociala i din kommun så kan du få hjälp och stöd!

• Bulldozer
    Anonym skrev 2010-12-10 20:05:47 följande:

Ditt barn blir inte omhändertaget för att ni inte betalat era hyror, kontakta Sociala i din kommun så kan du få hjälp och stöd!

Ditt barn måste utsättas för mer misär,lidande och omsorgsbrist än vad det redan är när man sett till att bli vräkt!
    Det ska vara mycket till för att barn ska omhändertas!
    Tittar man på hur mycket ett barn idag ska få uppleva innan det åtgärdas så kan man undra om det är robotar eller människor vi pratar om!
    Men, men det är ju våran Rättighet som föräldrar, att alltid i alla lägen ha rätt till vårt eget barn till vilket pris som helst och under vilka omständigheter som helst!
    Och NEJ det kallas INTE för Familjehem idag istället för Stödfamilj!
    Dom två begreppen är två helt oilka saker.
    Insatser från Soc båda varianterna men inte alls samma insats åtgärd!
    I ett Familjehem placeras ett barn på längre tid, bor alltså där, blir bosatt där antingen SOL placerat eller LVU:at
    I en Stödfamilj som även kan kallas för Kontaktfamilj vistas barnet någon dag i månaden, förutbestämda dagar som till för avlastning!
  • Anonym (=()

AKTA DIG FÖR ATT TA HJÄLP FRÅN SOCIALEN!! Dom kommer SNO ditt barn. Jag önskar ni kan ta hjälp av en familje medlem eller något i stället! men INTE SOCIALEN.. Ni kommer ALDRIG mer få tillbaka erat barn då!

• arasen
    Anonym (=() skrev 2010-12-26 23:35:38 följande:
    AKTA DIG FÖR ATT TA HJÄLP FRÅN SOCIALEN!! Dom kommer SNO ditt barn. Jag önskar ni kan ta hjälp av en familje medlem eller något i stället! men INTE SOCIALEN.. Ni kommer ALDRIG mer få tillbaka erat barn då!
    Det beror ju säkert på vilken handläggare osv man har. Jag vände mig till socialen för hjälp när jag behövde familjehem. Socialen var till mycket hjälp för mig. Familjehemmet som var mina vänner från början var det inte. Det var dom som ville sno mitt barn. 
  • Reglementet
    Men haha.
    *Kommersiellt budskap*
  • Anonym
    Soc äter små barn............brrrrrrr så hemskt hahahahaha
    Allvar, hur mår du egentligen? Hur står det till egentligen?
Svar på tråden Gravid och jag får inte glädjas åt min bebis alls del2