• Rockelina

Tips på mascara som inte kladdar?

Hej, är det någon som kan tipsa mig om en mascara som inte kladdar under ögonen?
    Känns som jag har testat allt, dyra märken, vattenfasta och allt. Men det tar inte många minuter så har jag svart kladd under ögonen och sedan får jag rengöra flera gånger under dagen. Misstänker det beror på att jag inte är tillräckligt torr under ögonen pga att jag har hudkräm...men ändå. Använder ju sedan puder över så...

• Svar på tråden Tips på mascara som inte kladdar?
  • laris

Gillar Lancome starkt men jag har hittat en ny favorit: Dior.

• Rockelina

Hmm har testat en mascara innan som var helt i guld var nog YSL och den funkade inte alls, inte heller Lancome. Eller Estee Lauder. Kanske borde testa Dior.

Igår köpte jag vattenfast Max Factor och det ser jag direkt att det går INTE. Men är det ingen som förstår vad jag gör fel när det är svart under ögonen bara 10 min efter att jag satt på vattenfast mascara och inte gnuggat ögonen?

• pennanjenna

jag vet inte om det funkar...men finns det inte nån slags primer för fransar? kanske såna kan hålla mascaran på plats längre?

• Ann Nelly

Hinner mascaran torka ordentligt då, och då menar jag om du även målar underfransarna förstås?
    För vissa mascaror tar en stund innan de torkar och har man inte tålamod utan knallar iväg och tittar nedåt så blir det svart under ögonen.
    Prova att blåsa med kall luft från hårfönen på fransarna en stund efter du målat dem, brukar jag göra ibland när jag gör fest-makeup och inte vill att min liner eller ögonskugga kladdas ner av fuktig mascara.

• Rockelina

Igår skippade jag annat smink för att se om det verkligen var mascaran som kladdade och ja - det kladdade precis som vanligt. Har nog inte att göra med att den inte hunnit torka för jag får ta bort kladd med fingrarna eller tops flera gånger om dagen....störigt. Nu när jag har helt vattenfast till och med.

• Lilla pyret

Det låter mer som att du blir oljig runt ögon o fransar. Oljan löser även upp vattenfast. Jag vet det är hopplöst, har själv samma problem.
    Jobbar i branschen och har garanterat prövat allt!! Jag har hittat vad som fungerar för mig för flera år sedan så nu håller jag mig till det.
    Köp ett riktigt bra puder  (själv har jag Helena Rubinsteins Color Clone Pressed Powder), ta en ögonskuggsapplikator/borste o pensla över lock o fransar gärna enda upp till brynet om du har långa fransar, även under ögat. Sedan har jag shiseidos fransbas och även deras mascara. Grymt bra och håller i alla väder och även om man festar, tränar mm.
    Glöm inte också att investera i en bra ögonmakeupremover. Dels för att få bort rester så att det inte ligger o sliter o gnager på fransarna  (fransarna blir otroligt sköra) men även för att det ofta är gamla rester som man inte tagit bort kvällen innan som smular sig o faller ner under ögat.

Lycka till, hoppas du hittar något som funkar för just  dig!

• Rockelina

Tack lilla Pyret för bra tips . Ska testa vad du säger. är nog som du säger. Jag är frikostig med krämer för vill ju skona rynkorna (de har börjat komma är fyllda 40) och är nog för fett som gör det. Men ska verkligen testa exakt som du säger nu för det är inte lönt med nåt smink om inte det funkar med mascaran...ser så billigt ut med kladd 

• Waersta

Jag hade samma problem som Du innan jag testade Kanebos 38 grader. Den är fantastisk!!

• Scaniamamma

Lumene blueberry
    Den lila i Åhlens reklamen som går nu.
    Jag har haft mycket problem med mascaror men den har löst dom alla.

• Rockelina

Tack igen. Ska inte ger mig förrän jag hittat nåt. Ska asap (imorgon om jag hinner) köpa och testa Kanebos eller Åhlens lila (beroende på vad de kostar) och kasta Max facor imorrn. Inte lönt kasta en dag till på värdelös mascara.

Vill helst slippa använda massa puder runt ögonen då har rynkor...måste man ha det Lilla pyret? Gör ni andra det, t ex du Waersta eller Scaniamamma?

• längtafia

Köp clinique's som man tvättar av m varmvatten!! Sitter sjukt bra! Använt den flera år!!! Bäst!!!! Finns på kicks kostar typ 200!!! Du kommer bli nöjd!

• Rockelina

First baby - Estee Lauders den du tipsar om är den jag använt som standard ett tag efter tips av Kicks personal ochn u vill ersätta för att den suddar...(ack jag är ett extra tough case på mascara lovar berätta om nåt funkar )

• Kimona

IsaDora Build Upp Mascara (den vattenfasta) bästa jag någonsin haft

• Waersta
    Rockelina skrev 2010-10-14 23:21:41 följande:

Tack igen. Ska inte ger mig förrän jag hittat nåt. Ska asap (imorgon om jag hinner) köpa och testa Kanebos eller Åhlens lila (beroende på vad de kostar) och kasta Max facor imorrn. Inte lönt kasta en dag till på värdelös mascara.

Vill helst slippa använda massa puder runt ögonen då har rynkor...måste man ha det Lilla pyret? Gör ni andra det, t ex du Waersta eller Scaniamamma?

Nej, det gör jag inte. Ibland använder jag mineral make up, men det påverkar inte hur min mascara sitter.. Den är rätt dyr, men fantastiskt bra!!
  • Lilla pyret
    Rockelina skrev 2010-10-14 23:07:26 följande:
    Tack lilla Pyret för bra tips . Ska testa vad du säger. är nog som du säger. Jag är frikostig med krämer för vill ju skona rynkorna (de har börjat komma är fyllda 40) och är nog för fett som gör det. Men ska verkligen testa exakt som du säger nu för det är inte lönt med nåt smink om inte det funkar med mascaran...ser så billigt ut med kladd 
    Det är ett transparantpuder som smälter samman med huden. Är ej uttorkande och framhäver ej linjer. Du behöver ej mycket o du "trycker in" pudret eller pressar in det.
    O ja är det som är pröblemet brukar det vara det som hjälper då olja löser upp allt ÄVEN kanebos 38 grader, cliniques liknande, lancomes, loreals osv...
    Och fortsätt du med ögoncremer det spelar ju ingen roll, är själv en ögoncremes lover!! :)
  • Scaniamamma

Lumene är märket på den jag menade.
    Nej jag har inte massa puder runt ögonen det funkar ändå

Svar på tråden Tips på mascara som inte kladdar?