• Linn Zan

Otis!

Otis är hitills det enda killnamnet som faller mej i smaken men alla som jag har frågat rynkar på näsan och min syster HATAR det!

Vad tycker ni andra? Hur skulle ni reagera om någon i eran omgivning valde det namnet? Skulle ni ifrågasätta deras psykiska hälsa? =)

Annars får det lov att bli en Hektor!

• Svar på tråden Otis!
  • viseversa

Tycker det är helt okej. Själv har jag en Odin i magen=). Väldigt blandade känslor kring det namnet med. men det skiter vi i för det är ju trots allt våran unge och vi älskar det namnet.

• Shorona

Nej, då tänker jag på ett av djuren i Bondgården eller otis, slang för otur....

• viseversa
    Shorona skrev 2010-10-12 19:00:15 följande:
    Jag säger osis jag om jag använder slang för otur!
  • viseversa
    Shorona skrev 2010-10-12 19:03:58 följande:
    Där jag bor används både otis och osis.
    =). ja man lär sig något nytt varje dag.
  • Linn Zan
    viseversa skrev 2010-10-12 19:02:52 följande:
    Jag säger osis jag om jag använder slang för otur!
    Ja men det skulle ju passa utmärk för denna lilla varelse haha!
  • Cia o krabaten

Tycker det var lite coolt!

• JessyIbo

Det första jag tänkte på.. var att nån hade gjort en felstavning på osis..( otur ) Var har du hittat detta namnet??

• våranstjärna
    Shorona skrev 2010-10-12 19:00:15 följande:
    hihihi min första tanke med. sonen ser den filmen JÄMNT!
  • Signa tur

Träffaded en gång en liten gosse som hette Otis. Han var otroligt söt sedan dess har jag alltid tyckt att det är ett fint namn. Ovanligt är det också. 

• alwilda

Jag tänker på den stackars Otis som var kär i Virginia i "Spöket på Canterville" och på Paul Youngs låt "Now I know what made Otis blue".

Tycker det är jättefint! Romantiskt och udda och rejält på samma gång liksom.  

• Pluppisen

Jag tänkte också direkt på osis=otur... Om man väl kommer över det tycker jag det låter som ett smeknamn på en liten bebis, inget som passar på en äldre kille.

Svar på tråden Otis!