• charmig

Bajsproblem

Har en 4 åring som hellre bajsar på sig en går på toaletten..otroligt frustrerande och det ska skrikas och ha sig när han väl går till toa. Kissa är inga problem ,han säger till för det mesta. Han är otroligt envis också. nÅgon mer som känner igen sig och har några tips hur man kan gå tillväga

• Svar på tråden Bajsproblem
  • Bestla

Vi har samma sits med vår treåring, han var jätteduktig och bajsade på pottan förut, men nu vägrar han och gör det i kalsongerna istället. Jag väljer att se det som en fas, och jag hoppas det går över snart. Du är i varje fall inte ensam.

• Maria222

Han kanske har blivit "rädd" för toan?
    Hur är avföringen, om man är hård i magen känns det kanske tryggare att göra ifrån sig i byxorna än i toaletten.

Kan du se på honom när han är bajsnödig? Uppmuntra honom då, men på ett lekfullt sett. Ibland vill inte sonen kissa innan han ska gå och sova, då brukar jag säga skoja och säga men vi ska se vilken färg kisset har, jag tror att det är lila idag. Då glömmer han bort att han inte ville kissa och går in i leken istället :)

pojke 0706 och pojke 1008.
  • Jelina068

letar precis efter samma sak. Vår dotter är 4 år och VILL inte bajsa på toaletten eller pottan. Om hon kissar och råkar börja bajsa skriker hon av skräck (känns det som) och slutar bajsa genast. HOn vill endast bajsa i blöja.

Så självklart undrar jag oxå om det går över av sig själv, ska vi tvinga henne bajsa på toaletten (det kommer ju bara i trosorna för hon håller sig så gott hon kan), ska vi fortsätta med blöja tills hon inte vill längre???

Har köpt klistermärken för att belöna henne med, så när hon i förra veckan råkade bajsa lite på toaletten så frågade hon efteråt om hon skulle få klistermärken nu, och självklart fick hon det.

Svar på tråden Bajsproblem