• VeronikaK

    Ni som gjort äggplock... hur många ägg brukar man få ut?

    Och hur många ungefär brukar klara både infrys och upptining?

    Jag fattar att det är olika men på ett ungefär?

  • Svar på tråden Ni som gjort äggplock... hur många ägg brukar man få ut?
  • Fru O Mamma Kokkonen
    IVF 1: 2 ägg fick dom ut och två blev befruktade, en frystes in och sattes senare in vid ett fet.

    IVF 2: 14 ägg fick dom ut, 5 blev befruktade, en sattes in vid et, och sedan 2 fet med ett embryo och nu har jag gjort ett fet till med två embryon (de två sista)...

    Andra gången hade jag lite mer i medicineringen så kanske därför det blev några fler :)
  • Gizzmo73

    För mig har det varit:

    IVF 1: 5 ägg, 4 befruktade, en till mig och två till frysen. Bägge klarade sen upptining vid FET

    IVF 2: 10 ägg, 6 befruktade, efter långtidsodling så blev det en till mig och en till frysen. Frysisen klarade inte upptiningen

    IVF 3: 8 ägg, 5 befruktade, två till mig och en till frysen. Frysisen sattes in vid FET

    IVF 4: 9 ägg, 7 befruktade, efter långtidsodling två till mig som jag ruvar på just nu och fyra till frysen.

  • flingansnö

    Jag har gjort en ÄD och då fick de ut 8 ägg från mig. Av dem frystes två och ett sattes in i den blivande mamman som blev gravid.

  • Puffig Pingla

    Jag har fått ut mellan 4 och 17 på fem försök. Icsi (microinjektion) på samtliga trots finfina spermier hos maken. Dålig äggkvalitet hos mig.

    1. 4st, 1 befruktat - ej gravid
    2. 17st 6 befruktade, ett ET, noll till frys , ej gravid
    3. 12st 4 befruktade, ett ET, ett till frys. Blev gravid på FET. MF i vecka 9
    4. 6st 4 befruktade, ett ET, noll till frys, ej gravid
    5. 9st 6 befruktade, ett ET, ett till frys (ruvar på ET nu)

    Kan inte rekommendera att ta ut 17st. Det var överstimulering och gjorde ont så in i ******. De andra plocken har varit ok.

  • norrlandska1

    1. 15 st 11 befruktade.  2 ET, 10 till frys, ej gravid
    2. 11 st 2  befruktade, 2 ET, 0 till frys, ej gravid
    3. 11 st 8 befruktade, 2 ET, 3 till frys, ej gravid

    Så har nu 11 i frysen och förhoppningsvis överlever nåt av dem för FET.

    Hade mest ont första och andra IVF.

  • mammaNena

    har bara gjort 1 IVF (skönt för mig!)
    men det gick så här. 22 äggblåsor = överstimmulerad ont som f*n och ville dö =/
    men 6 ägg, 5 befruktade. 1 till mig och 4 har vi i frysen.

    varför de ligger kvar där vet jag inte, för det är inget jag vill gå igenom igen! ska väll bara ta tag i att skicka in den där lappen om att de kan slängas.. vart nu den lappen tog vägen =/

  • MIKS

    IVF 1  9 ägg 6 befruktade. 2 till mig inget i frysen.

    IVF 2  10 ägg 9 befruktade. 1 till mig (gravid i v 6) 2 i frysen 

  • strössel

    Ivf 1: 21 ägg 12 befruktade 3 till frysen 1 till mig testdatum lördag !

  • No Ka Oi

    IVF1: 12 äggblåsor, 11 mogna ägg, 10 befruktade (ICSI) 1 till mig 3 till frysen. Alla frysta har klarat upptining. Jag har två barn och testdag om 13 dagar.

  • tea71

    IVF 1: 7ägg, 6 befruktade, 5 långtidsodlade varav 1 ET + 4 till frysen

    IVF 2: 13 ägg, 9 befruktade, 5 långtidsodlade men slutade ändå med bara 1 ET + 1 frysen pgr av dålig kvalité. Blev överstimulerad och behövde avbryta behandlingen några dar innan ÄP för att få ner hormonnivån. Ordentligt överstimulerad så hoppas faktiskt på färre ägg nästa gång.

    Inte gravid på något av försöken men ska testa ET om ett par månader. Måste bli ok först efter överstimuleringen.

Svar på tråden Ni som gjort äggplock... hur många ägg brukar man få ut?