• Bruden1

Babysitter...från vilken ålder?

Från vilken ålder kan man börja använda babysitter?

På beskrivningen vi fick till våran babysitter Lyx som vi köpte
    på babycomfort står det att den kan användas från 2 veckor upp till 12 kg.
    Men om jag läser i "stora boken om barn" står det att babysitter skall användas från tidigast 7 veckors ålder.

Vilket är riktigt???

• Svar på tråden Babysitter...från vilken ålder?
  • April Mamma

Vi la sonen i babysittern när han var 2-3 v..i början så var det inte så poppis men sen blev den det

• såsen

Jag har använt babysitter till alla mina barn och de har suttit i den från att de var ca 2 veckor då korta stunde ...har haft en ställbar babysitter som är super bra för somnar dem i den så kan man fälla ner till liggläge

Men gör som du känner för
    Lycka till

• Nosan83

Jag har haft min son där i från nästan början. Jag har en sån man kan ställa in på liggläge. Så att han ligger nästan helt rakt. För det är ju inte bra om dom sitter för böjda i rygen för länge.

• Bruden1

OK, vi har oxå en ställbar!

Men 10 minuter åt gången, är det lagom?? eller....

• Lucky Me

Vi satte vår dotter i babysitter när hon var cirka 3 veckor

• baby05

Vi väntade ca 7 veckor med att lägga sonen i babybjörn 1-2-3 . Kändes inte OK tidigare.

• adrenalin

hm jag visste inte det var nån åldersrekommendation alls?

Vi har haft Fia i bilbarnstolen fram till för två dagar sen då vi börjat ha henne i babysitter och hon är tre veckor.

Hon få rsitta där ganska länge åt gången emellanåt. Somnar hon ställer vi ner ryggstödet så hon ligger ned och då kan man putta på den med foten också så den vaggar och där kan hon ligga i upp till över en timme ibland. Jag förstår inte varför hon inte skulle kunna göra det egentligen? Hon ligger ju lika bra där som i sängen...

• baby05

Jag kan ångra ibland med att vi väntade så länge som 7 veckor med babysittern och bärselen. Då hade han redan vant sig vid att mamma eller pappa håller honom och det är det bästa han vet. Lite jobbigt ibland, speciellt då han väger 9 kg att bära på honom dygnet runt. Så man ska inte vänta för länge heller...

Svar på tråden Babysitter...från vilken ålder?