• Iluna

Långt VS kort -HÅR

För 5 år sen hade jagkorthår sompå bilden längst ner..ja klippte det när jag var gravid..kommer ihåg att jag ångrade det sen efter några månader..för va tvungen att platta de å styla de eftersom ja har lite fall i håret... Men nu längtar jag igen efter att bara klippa av allt, har hår nåstan ner tillmidjan nu..bilden nedan då har jag fänat de å de är inte riktigt lika fint å livligt till vardags..
    Så frågan är vilket passar jag bäst i? fördelar nackdelar med kort/långt hår? brukar ha utbackade flätor rätt ofta och nästan alltid i hästsvans för att få bort håret från ansiktet...

• Svar på tråden Långt VS kort -HÅR
  • sherlock

Fint båda två

Det är ju roligare med en frisyr kanske och då är det korta bättre men det långa ser ju ut att vara härligt friskt .

Så för en som inte kan ha håret längre än till hakan utan att det ser risigt ut så blir jag ju avis på det långa!

• mochiato

Tycker också det var jättesvårt att avgöra!

Jättefint med både långt och kort, men eftersom du säger att du är trött på det långa just nu och gärna tar bort det från ansiktet så tycker jag du ska klippa dig! håret växer ju ut så långt kan du ju ha igen när du tröttnar på det korta

• Magrat

Jag har långt hår och kommer absolut inte klippa mig, jag gillar både att kunna ha utsläppt hår och att varva med fina, enkla, eller komplicerade frisyrer.

Jag tycker att du såg bra ut på båda korten, men om du inte känner dig bekväm som det är skulle du ju kunna göra ett mellanting och klippa lugg.
    Då får du bort lite hår från ansiktet men kan fortfarande göra roliga frisyrer. Sen kan du ju klippa kortare om det fortfarande är så att du irriterar dig på längden.

I'm not a Buffy-fan, I'm a Buffy-fanatic!
  • Superstar

Jätte fint båda 2, men personligen tycker jag nog att det korta var snäppet snyggare!

• VeronicaNyberg

Ha kvar det långa, eller varför inte klippa lite av längderna i olika etapper? :)

• Iluna

ja de e svårt de här..båda är fint..har ganska mycket etapper redan :)

• Joico

Nåt mittemellan? Så du fortfarande kan få upp det men inte så vansinnigt långt som ner till midjan.

På första bilden tycker jag du ser ut som 16 och på den undre snarare 26.

• Levia

Som du skriver att du inte vill ha hår i ansiktet...bör du funera på att behålla lång lugg. Men, klippa av resten...till, axellängd?

Själv håller jag på att spara, men, jag hade "kort kort" i jämförelse med ditt sista kort. Jag trivs relativt bra i det, men är trött på att fixa så mycket med det som det behövs...det ligger inte som det ska på morgonen.

Svar på tråden Långt VS kort -HÅR