• Bibbidi

Brämhult - Blåbär

Var förut i affären och blev sugen på lite god juice att slurpa i sig brevid kvällsplugget. Köpte en juice från Brämhult med smaken blåbär. Hade aldrig smakat den förut så jag chansade på ett osäkert kort och köpte den. Kunde knappt svälja några droppar ens av den skiten! Det smakade bajs! Nu kanske jag låter väldigt omogen och så, men det var den första tanken som kom. Har aldrig ätit avföring men jag kan tänkta mig att smaken inte är långt därifrån....

Köp inte Blåbär juice från Brämhult. Slöseri med pengar. Kräks

Kan någon tipsa mig om någon annan juice som är väldigt äcklig så jag inte gör samma misstag nästa gång också? Sedan skulle inte tips på goda juicer sitta helt fel heller. Brukar alltid göra på vanlig apelsin juice men det kan bli lite tjatigt i längden.

Ha en fortsatt trevlig kväll! Flört

• Svar på tråden Brämhult - Blåbär
  • mausi2008

Hej!

Var det kanske så att det är något fel på just den flaska juice du köpte? Brämhult juice är ju "färskpressad" och vi som dricker främst det märket har ofta kontstaterad att man kan ha otur och få en dålig flaska juice emellanåt -dvs som redan har hunnit bli dålig. Lämna tillbaka flasken imorgon, du bör utan problem kunna få pengar tillbaka eller byta till en annan sort. Juice ska INTE smaka bajs ;=)

• Bibbidi
    mausi2008 skrev 2010-10-12 21:47:14 följande:
    Hej!

Var det kanske så att det är något fel på just den flaska juice du köpte? Brämhult juice är ju "färskpressad" och vi som dricker främst det märket har ofta kontstaterad att man kan ha otur och få en dålig flaska juice emellanåt -dvs som redan har hunnit bli dålig. Lämna tillbaka flasken imorgon, du bör utan problem kunna få pengar tillbaka eller byta till en annan sort. Juice ska INTE smaka bajs ;=)
    Jag tror inte jag behöll kvittot. Drömmer
  • Bibbidi
    mausi2008 skrev 2010-10-12 21:47:14 följande:
    Hej!

Är det vanligt att färskpressade juicer är dåliga?
  • Tygtiiger

Den brukar vara fantastiskt god så gå tillbaka till affären med flaskan imorgon och säg som det är - den smakade urkonstigt så har de en chans att kolla sina andra flaskor. Och vem vet, de kanske ger dig en flaska apelsinjuice istället

Krupke, we've got problems of our own!
  • mausi2008
    Bibbidi skrev 2010-10-12 21:50:00 följande:

Är det vanligt att färskpressade juicer är dåliga?
    Nej, det var inte så jag menade. Men just Brämhult innehåller mindre konserveringsmedel (eller inga??) så de har absolut inte samma hållbarhet. Om man öppnar flaskan ska den ju drickas upp inom 3 dagar eller något sådant och det är stor skillnad mot att köpa annan (billigare, ej färsk) som kan hålla hur länge som helst.
    Jag minns att vi exempelvis en gång köpte en flaska Brämhult äppeljuice och den var redan kolsyrad! :) Det var såklart inte så den skulle smaka och vi har inte varit med om det sedan dess. Min man och jag jämförde olika juice märken med varandra en gång (kollade exakt vad de innehåller såsom konserveringsmedel och andra tillsatser) och då är ju Brämhult en "bra juice". Så kan hända att du hade otur och flaskan du köpte helt enkelt redan var dålig! E
  • Superbia

Tips på något annat äckligt; Proviva vattenmelon eller vad den heter.
    Den både luktar och smakar spy Kräks

Morten & Vidar 091029
  • Bibbidi
    Tygtiiger skrev 2010-10-12 21:55:40 följande:
    Den brukar vara fantastiskt god så gå tillbaka till affären med flaskan imorgon och säg som det är - den smakade urkonstigt så har de en chans att kolla sina andra flaskor. Och vem vet, de kanske ger dig en flaska apelsinjuice istället
    Men kan man det trots att man inte har kvar kvittot?
  • keno

Deras flaskor ska STÅ upp, annats sväller de och blir runda i botten.
    Rund botten= jäst juice!

Så var i alla fal ordern förr då jag jobbade i butik där vi sålde deras juicer.

Svar på tråden Brämhult - Blåbär