Fler med barn med sen tandutveckling??
Min dotter e nu 8 mån å ännu inget tecken på någon tand...Visst hon dregglar mkt men gjort de ett bra tag nu...sover bra på nätterna oftast...Nån med barn som fick tänder sent? När?
Min dotter e nu 8 mån å ännu inget tecken på någon tand...Visst hon dregglar mkt men gjort de ett bra tag nu...sover bra på nätterna oftast...Nån med barn som fick tänder sent? När?
min son var 13 månader lite drygt
dottern är drygt 8 månader och jag förutsätter att det kommer ta lika lång tid med henne men det återstår att se förstås!
Okej klart så e de ju från barn till barn min dotter e sen med tänderna så kan de vara :) bara intressant å veta om fler har barn med det hehe...
Min systerdotter fyller 1 år nu i oktober och hennes första tand sprack upp för några dagra sedan
Min dotter var nog runt 1 när hon fick dom första bissingarna där nere. Nu är hon 18 månader och har 10 tänder. Det går inte fort :) Men sista månaden har hon fått 4 kindtänder så jag hoppas det ökar på lite nu.
min son fick första vid tio månader och min dotter fick strax innan 1 års ålder
Det sägs att det är bättre kvalité på senare tänder. :) Kanske som med träd. Ekar som växer jättelångsamt är ju starkare än granar som växer jättefort, typ.
Sedan har jag hört att ökad salivmängd inte är något tecken på att barnet håller på att få tänder. Det är väl snarare någon sorts förberedelse inför att kunna äta annat än bröstmjölk, så vitt jag förstått. Eftersom salivet börjar bryta ner mat redan i munnen.