• Anonym (orolig mamma)

35,0 i temp?

Har ditt barn haft 35,0 i temp och räknas det som normalt?

I helgen hamnade vi på akuten med dottern som då hade 41 graders feber. Hon fick penicillin och ordinerades febernedsättade (Alvedon). När vi tempar henne nu (vilotemp) så ligger hon på 35,0. Det känns väldigt lågt och hon är inte alls sitt vanliga spralliga jag. Jag har aldrig mätt upp en temp under 35,9 på henne tidigare.

• Svar på tråden 35,0 i temp?
  • Anonym

Nej, det är inte normalt, det kallas omvänd feber... ring er vårdcentral idag.

• Anonym (svea)

har du tempat med örontemp kan den visa lite fel, eller har du rektaltemp ? det kan ju iallafall vara bra att ringa sjukvårdsupplysning eller liknande..en del är lågtempade men eftersom tempen legat så högt nyligen så skulle jag iaf ringt.

• danosani

Det visar vår örontemp ALLTID tills man tryckt och hållit inne en liten knapp på baksidan.

• Anonym (orolig mamma)

Vi använder rumptermometer.

• Anonym (Jenny)
    Anonym (orolig mamma) skrev 2010-10-13 08:22:26 följande:

hon är inte alls sitt vanliga spralliga jag

Kroppstemperaturen har mindre betydelse har jag fått lära mig. Det som är viktigt är att ha koll på hur barnet ser ut att må.
  • livet med barn

när jag tempade 35,5 på sonen så sa sjukvårdsrådgivnignen att det kan bli så efter att dom haft feber fast han inte var sitt vanliga jag. så jag tycker ni ska åka in eller ringa BVC eller så, jag ångrar att jag nöjde mig med hennes svar för jag kände att det var fel. som sagt, åk in eller ring BVC, se till att hon/han blir undersökt iaf.

~ William 13/2 ~
  • Anonym (orolig mamma)
    Anonym skrev 2010-10-13 12:50:15 följande:
    Vad sa sjukvården?
    Efter att ha pratat med vårdcentralen tre gånger fick vi en läkartid, han tyckte att hon såg pigg ut, det togs en snabbsänka och vi fick fara hem. Att dottern inte orkar gå mer än tio meter innan hon stannar och vill bäras bedömdes som normalt. Tack och lov verkar hon piggare idag.
  • psyko II

Min son va trött och hängig, som man brukar vid 40 garders feber, bara det att tempen låg på 36,5 inte så stor skillnad men skillnad mot vad han brukar ha, åkte in till akuten efter några sjukvårdsupplysningssamtal.
    Dom tog tempen igen och tempen hade sjunkit lite till, blodprov togs och det visade på för mycket vita blodkroppar som tydligen tydde på någon infektion i kroppen.
    Vi blev remiterade vidare till barnläkare, en del prover togs vi var inlagda över natten, utredning för eventuellt diabetes. Sist vi va där sa dom att troligen är det Inte diabetes, kanske ett förstadium till det?
    Ska in snart på massa prover igen.
    Men det började med låg temp och väldigt trött å hängig (sov nästan hela dagen) på min son. Sen får vi se vad proverna säger.

Svar på tråden 35,0 i temp?