Jag tyckte det behövdes bäst kring v. 23-26, sen minskade min foglossning, så jag struntade i att använda det, eftersom det tryckte in bebisen så mycket i magen att tarmarna blev helt blockerade och gjorde att jag dessutom fick ont i magen och problem att gå på toa :-/ Hade en sort man kunde ha innanför kläderna, som mest är som ett bandage, men har hört att det finns en sort man kliver i också. Vet inte vilken sort du avser, TS.
Jag hade mycket ont i nedre delen av ryggen och i höfterna, mindre i blygdbenet fram och tidvis - men då rejält - i sittbenen. Ibland gav höftlederna bara upp och vek sig, lite som knäna kan göra ibland när man inte är gravid. Fick en "knästående stol" från företagshälsan och den var jätteskön att variera min vanliga kontorsstol med. Att stå upp och jobba var faktiskt också bättre än att sitta. Nu vet jag inte vad du har för typ av jobb, men är det mycket sittande, så finns det ju andra sätt att komma åt foglossningen
Bra sulor med rejäl hålfot hjälper också lite. Man får en konstig vinkel på foten när man går upp i vikt och kan faktiskt trampa ut sina hålfötter.
Är väldigt glad att foglossningen gav med sig. Nu (38+6 idag) är det mest muskelspänningar jag har och de går över med vila och lite massage då och då. Fast nu har jag också fått tillbaka magproblemen som jag hade med foglossningsbältet, om än pga att bebisen är så stor, så den blockerar allt därinne på egen hand