• Tina E

Ont i svanskotan

Hej hörrni,
    efter att ha mått bra i två månader efter illamåendet har jag nu börjat få ont i svanskotan när jag sitter. Dessutom har järnvärdet gått ner. Jag känner mig helt sänkt. Har ni haft ont i ryggen och innebär det att man börjar få foglossning? Det blir ju inget kul att gå på semester om man ska vara trött och ha ont! Jag är i 24.e veckan.
    Trösta mig lite!

• Svar på tråden Ont i svanskotan
  • iku

Jag börjagde få foglossning i v24 ca. Det började med ont i svanskota/sittben när jag satt ner längre tider. Nu har jag också ont i ljumskarna när jag gått för mycket:) Foglossning kan också gå över, behöver inte ha resten av graviditet.
    Du kan också söka hör på FL på foglossning och få tips vad som underlättar. Jag har inte alls stora problem om man följer lite råd!! Denna länk har jag hittat innan:
    www.9manader.nu/

Nefirex är bra mot järnbrist, Blutsaft (Naturapotek)också den blir man inte konstig i avföring av! Så blir man ju piggare.
    Vi har ju inte så himla långt kvar trots allt och när du har semester slipper du ju sitta då kan du ju alternera positioner!!! hihi du är inte ensam..
    Nu v27...

• Caisa

Hej,

Jag har också ont i svanskotan när jag sitter, alla bara skrattar när jag
    berättar om det. Skönt att flera har känt detta. Eller.. jag menar ju inte att det är skönt att ni har ont, men då inbillar jag mig inte i alla fall. Hoppas det inte blir värre värk, jag trampar
    runt i skogen flera gånger per dag med min jättehund så det vore katastrof. Trodde foglossningsvärk bara satt i rygg och blygdben.

Ha det bra.

Svar på tråden Ont i svanskotan