• oxiemia

Sport-BH

Ska det verkligen vara så att man som storbystad MÅSTE ha två BH:ar på sig när man tränar IW eller gympa på Friskis...? Jag vill kunna springa oxå, men tuttar bara hänger och slänger, och det är skitsvårt att hitta en BH som passar! Hur gör alla ni andra? Var köper ni andra era BH:ar?
    I den här BH:n jag har på mig till vardags så har jag 90F, kanske är den lite för stor nu då jag tappat i vikt, och mer vill jag ju tappa, men det är skit utan bra stöd, vad göra?

Tacksam för svar!

M

• Svar på tråden Sport-BH
  • leij

hej, förstår ditt problem väl.
    den bästa sport-bh:n jag haft är en av märket stay in place, dom har en som är för större byst.
    www.stayinplace.com/collections/frontpage/products/902181
    tror att det är denna.

viktigaste är att den är stretchig på bredden och stum på längden.
    stay in place finns på stadium/intersport så gå dit och hoppa i provrummet.

(en parantes är att märket är skapat av en kvinna som tröttnade på att det inte fanns bra sport-bh:ar)

time of my life
  • oxiemia
    leij skrev 2010-10-13 10:44:40 följande:
    hej, förstår ditt problem väl.
    den bästa sport-bh:n jag haft är en av märket stay in place, dom har en som är för större byst.
    www.stayinplace.com/collections/frontpage/pro...
    tror att det är denna.

viktigaste är att den är stretchig på bredden och stum på längden.
    stay in place finns på stadium/intersport så gå dit och hoppa i provrummet.

(en parantes är att märket är skapat av en kvinna som tröttnade på att det inte fanns bra sport-bh:ar)
    Tusen tack! Jag ska genast kolla in den! Skrattande
  • BuoBä

Jag har storlek 75G. Sportbh:n från stay-in-place håller bysten på plats men jag tycker den är jobbig att dra över huvudet när man är svettig och blöt. Min bästa är från Röhnisch men de har tråkigt nog slutat med den storleken.

Jag är jättesugen på en Shock Absorber får dem har jag hört mycket bra om, men jag har inte hittat någon butik än som säljer dem. Svårt att köpa utan att prova... Om man vågar finns de på www.timarco.se.

Provade en på Change som jag hört skulle vara bra, men den gillade jag inte alls. Hogengård brukar komma upp i sportbh diskussioner också.

• oxiemia
    BuoBä skrev 2010-10-13 13:02:34 följande:

Jag har storlek 75G. Sportbh:n från stay-in-place håller bysten på plats men jag tycker den är jobbig att dra över huvudet när man är svettig och blöt. Min bästa är från Röhnisch men de har tråkigt nog slutat med den storleken.

Jag är jättesugen på en Shock Absorber får dem har jag hört mycket bra om, men jag har inte hittat någon butik än som säljer dem. Svårt att köpa utan att prova... Om man vågar finns de på www.timarco.se.

Provade en på Change som jag hört skulle vara bra, men den gillade jag inte alls. Hogengård brukar komma upp i sportbh diskussioner också.

Jag har oxå hört gott om Shock Absorber, ska testa den på Stadium tänkte jag... Jag vill gärna prova och veta vad jag köper, jag har letat länge nu...
    Tack för tipset!
  • BuoBä

Ah, so Shock Absorber finns på Stadium, det är bra att veta. Finns inget där jag bor, men då vet jag att jag ska smita in om jag kommer förbi ett.

• oxiemia
    BuoBä skrev 2010-10-13 15:16:51 följande:
    (och jag skriver verkligen som en kratta idag. )
  • Bridgett

Jag har också stor byst och tränar mycket och har också svurit en hel del över sportbehåar! De som funkar bäst för mig är de som delar brösten, d v s med bågkupor, inte de som bör en "limpa" av brösten. Champion har en bra modell med brottarrygg. Det är viktigt att inte köpa för stor omkrets under bysten. De ska nästan sitta lite obekvämt då man provar, och de ska bli valkar på ryggen( i alla fall på mig) för att de ska hålla brösten på plats.

• BuoBä

Jag chansade och köpte en Shock Absorber på nätet, modell D+ Max. Tog samma storlek som jag har på bh från Change och Bravissimo.

Det krävdes lite träning för att få på den utan att böja armarna ur led, pga de två spännena bak, men den sitter väldigt bra.

Svar på tråden Sport-BH