• Domicha

MAM vs. Dr Brown

Vi använder MAM ultivent nu, och är toknöjda med hela flaska... i princip, ventilen och det stora hålet o allt,smidigt att ha i pulver osv MEN den läcker ju kring fästet där nappen sitter....

Dr brown har vi hört massa bra om, men frågan är, finns den som bred oxå eller är det "orginal hålstorlek" om man säger så?

åh vet inte hur vi ska göra, står mellan o fortsätta med MAM o stå ut med att det kryper ur lite i färstet, eller våga gå på en Dr Brown, de kostar ju lite så man vill ju bli nöjd.

Vad säger ni som vet vad jag snackar om?

• Svar på tråden MAM vs. Dr Brown
  • nikon

Har ni satt i nappen rätt då? För du menar väl nappen eller menar du "napphållaren". Jag hade det provblemet med nappen och det var för jag inte satte i nappen ordentligt, den ska ha den lilla ringen på ovansidan av napphållaren. Så svårt det är att förklara såhär....

• Domicha

japp den sitter som den ska =)
    så långt in den kan sitta. men den som "kryper" ur en liten bit igen efter ett tag o och börjar då läcka, så precis i början funkar den ju great...

• nikon

Skriv till MAM/Bambino och fråga varför det är så, eller ring till dem. Här är deras sida: www.bambino-mam.se/
    För så ska det iaf inte vara. Lycka till att få ett bra svar.

• Pyret 85

Vi hade Dr. brown från början o sen köpte vi även MAMs ultivent. tycker att MAMs är bättre då den är lättare att rengöra.

• Gith

Så blir det i våra flaskor också. Då brukar vi lossa lite på ringen och dra i nappen. Svårt att beskriva så här men du kanske förstår vad jag menar.

• Domicha

Ja precis MAM är verkligen bra... men att den läxker sådär är grymt irriterande efter ett tag. och om vi sätter på locket liksom och flaskan kanske råckar ligga ner i väskan eller så så är hela locket fullt med mat sen.... tråkit liksom när man tar av den i all hast och man blir helt blöt.

Är det bara min flaska och ska testa den andra(har den större varianten av samma flaska står) eller är det alla?

• Domicha

men så jag stavar... inte alls trött läcker och råkar ska det såklart stå ..

• yttan

Domicha

Du skruvar för hårt, det är därför nappen hoppar tillbaka lite. Jag har själv samma flaska och har lagt märke till det ett par gånger. Prova med att inte skruva åt för hårt så ska det inte läcka ska du se.

Svar på tråden MAM vs. Dr Brown