Besafe Izi Kid - När bytte ni?
Hej!
Ni som har/har haft izi kid, när bytte ni stol? Till vad bytte ni? Var det pga vikt, längd eller ålder?
Hej!
Ni som har/har haft izi kid, när bytte ni stol? Till vad bytte ni? Var det pga vikt, längd eller ålder?
Din äldsta dotter är ju inte ens 3år gammal, så hon bör sitta bakåtvänd i minst 1år till.. gärna längre! Jag skulle rekommendera en Britax Two-way. Den har längst rygg på marknaden och är godkänd till 25kg bakåtvänt på alla platser. Då kan hon sitta säkert länge till!
Den bakåtvända bilbarnstolen är inte urvuxen förrän 1/3 av huvudet är ovanför ryggstödet, ungefär i höjd med öronen. Bakåtvänt är mycket säkrare än framåtvänt
Vi köpte en ny till stol i våras då bältena börjar bli för korta för att ha overall under. Sonen fyller snart 3. Vi köpte en Britax Multitech som vi har bakåtvänd. Sonen kan sitta i IziKid fortfarande, men inte om han har vinterjacka eller overall, då är bältena för korta.
3 år och 10 månader. Då krockade vi bilen.
Köpte en Britax Two-way istället.
Annars hade hon kunnat ha Izikid tills hon var 4½ då blev hon 18 kg. Nu är hon snart fem och väger 19 kg tror jag och kommer sitta bakåt i TW till våren när hon är 5½.
Jag uppskattar att du är mån om min dotter. Anledningen till denna tråd är INTE att jag tänkt vända henne framåt utan jag är nyfiken på hur andra gjort som också har izi kid. Eftersom min dotter börjar närma sig både vikt- och längd gränsen undrar jag om andra har haft samma problem eller de har kunnat ha izi kid fram till 4-5 år.
Jag uppskattar att du är mån om min dotter. Anledningen till denna tråd är INTE att jag tänkt vända henne framåt utan jag är nyfiken på hur andra gjort som också har izi kid. Eftersom min dotter börjar närma sig både vikt- och längd gränsen undrar jag om andra har haft samma problem eller de har kunnat ha izi kid fram till 4-5 år.
Hej!
Vi har precis bytt till en Be safe framåtvänd stol, sonen är 4 år. Vi bytte då han passerat både vikt och längdgränsen.
Det var mycket diskussioner här hemma kan jag säga, jag ville ta en större bakåtvänd stol medan min man inte ville punga ut de pengarna för en stol som han bara kan ha 1 år förmodligen.