• Hoppetossan 79

Hjälp mig välja kattsand!

Vi får hem vår katt i morgon och tänkte ha kattlådan klar. 
    Vad ska vi köpa för kattsand?

Vi vill ha en som är klupbildande och som absorberar mycket lukt. Vill absolut inte att det ska lukta kattpiss i hela huset.

Vi vill inte heller bli ruinerade på kattsanden. Så någon mellanprisklass kanske?

Det är ju bra om sanden är så bra att det räcker att byta den helt 1-2 ggr i månaden.

• Svar på tråden Hjälp mig välja kattsand!
  • Sylten

När vi hade låda till vår katt använde vi endast Pussi. Tyckte att den var överlägset bäst av de man kan köpa i vanliga affärer i alla fall.

Och ha ett TJOCKT lager i så blir det sällan att kisset fastnar i botten av lådan vilket gör att man inte behöver tömma och diska lika ofta.

• Morkullan

Superbra och billig kattsand finns på willys. Den heter  Pussi ultra kompakt och påsen är mörkblå.

Den är klumpbildande och räcker väldigt länge.

Den har fått betyg mest prisvärd i flera tester och jag håller verkligen med. Den är bättre än många betydligt dyrare alternativ.

Lycka till med nya katten!

• jolle85
    Vi har 3 katter och vi använder Katty (blå påse)...
    Vi har ju förvisso katter som är ute oxå men vi är mkt nöjd med den sanden! Den ger klumpar och vi har inga problem med lukt iaf... Men de beror nog på att man tar bort klumparna dagligen oxå!

Lycka till med er katt!
  • nenwood

Håller med doriskis, Pussis sand är oslagbar! bildar klumpar så det blir lätt att tömma. Byter helt typ 1 gång i månaden (om det inte är supersnuskigt, då byter jag oftare). Brukar köpa en tioliters-påse när jag fyller på efter byte, sen har jag en femliters-påse jag fyller på med allt eftersom..

• Hoppetossan 79

Vi har köpt platpåsar till. lådan så att det bara ska vara att ta bort hela plastpåsen när man byter allt.

Om man tittar på zooaffärssand då? vilken är bra då? 

• Sunshine72

Har två katter - Pussi ultra kompakt är oslagbart!!!

• carran no1

Vi har en katt och använder katty, en kartong på 5 kilo kattsand tror jag att det är.... 60 kr blå kartong med en svartvit katt har jag gför mej....köper på ica, men finns lite varstans.. och vi tömmer helt ungefär var 3:dje vecka och tömmer på klumpar en gång i veckan, och d verken luktar eller är äckligt i lådan.

• CinnamonMai

Pussi ultra kompakt tycker jag också är klart bäst. Har testat andra, men den är bäst. Använder även kattsandsdeo, vilket jag tycker fungerar bra och luktar okej.

Tömmer lådan helt var tredje vecka ungefär, plockar ur den varannan dag eftersom katten är lite kräsen med det där...

Svar på tråden Hjälp mig välja kattsand!