• tezz840

Är detta foglossning? Ont i skinkan..

Jag har sen några veckor tillbaka haft ont i nedre delen av ryggen, på vänster sida, och ner i skinkan..
    Det gör mest ont i skinkan. Och det gör mycket ondare när jag går eller om jag ansträngt mig, tex dammsugat eller så..
    Ligger jag still så känns det knappt.
    Är detta foglossning eller vad kan det vara?
    Är i v.33-34 och hade inte detta med första barnet så jag vet inte riktigt hur det ska kännas..
    Vad ska man göra för att lindra detta isåfall?
    Eller ska man stå ut med att ha ont i stort sett hela tiden?

• Svar på tråden Är detta foglossning? Ont i skinkan..
  • Hallonmun

Det låter som foglossning ja. Finns foglossningsbälte som kan hjälpa, kontakta din BM, eller sjukgymnast på VC för bedömning och rådgivning.

Google is my friend ♥
  • delifi2

låter mer som ischias, men om du lägger dig ner på ryggen och trycker på blygdbenet och det gör ont så kan det vara foglossning

• Caranlachiel

Det kan vara foglossning, eller så kan det vara att livmodern trycker på en nerv. Min livmodern tryckte på en nerv som gick ner på framsidan av mitt ben. Det höll i sig i 2-3 veckor, sedan gick det över när livmodern blev större och "flyttade" på sig.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • Hallonmun
    delifi2 skrev 2010-10-13 14:26:53 följande:
    låter mer som ischias, men om du lägger dig ner på ryggen och trycker på blygdbenet och det gör ont så kan det vara foglossning
    man har fogar både på framsidan vid blygdbenet och på baksidan vid just skinkorna.  man måste inte ha ont framtill, när man har foglossning.
    Google is my friend ♥
  • Twiist3d

ischias är väl på högersidan?
    Så var det för mig iallafall.

och min mamma har också alltid ont på högersidan när
    ischias spökar.

• Hallonmun
    Twiist3d skrev 2010-10-13 14:33:09 följande:
    ischias är väl på högersidan?
    Så var det för mig iallafall.

och min mamma har också alltid ont på högersidan när
    ischias spökar.
    Google is my friend ♥
  • mulan

Det är troligtvis foglossningar, men kan oxå vara ischias. Jag har ont av båda

.?*¨*? VECKA 29 ?*¨*?.
  • tezz840
    mulan skrev 2010-10-13 14:46:21 följande:
    Det är troligtvis foglossningar, men kan oxå vara ischias. Jag har ont av båda
    ok. men jag har hört att av foglossning så har man ont när man rör på sig och ischias när man vilar..?
    Jag har inte ont när jag ligger och vilar utan det gör mer ont ju mer jag rör på mig eller antstränger mig..

Har haft detta i några veckor nu, men tycker bara att det blir värre och värre..
Svar på tråden Är detta foglossning? Ont i skinkan..