12 månader- vilken storlek i kläder?
Vilken storlek hade era barn när de va runt 1 år? Gärna ni med barn som ligger över "normalkurvan" hos bvc på längd och vikt.
Vilken storlek hade era barn när de va runt 1 år? Gärna ni med barn som ligger över "normalkurvan" hos bvc på längd och vikt.
Min äldsta låg två "streck" över normalkurvan, men vid 12 mån så låg han på normalkurvan.
Hade strl 80 - det hade han länge. En bit innan 12mån och rätt länge efter..
Det har varit olika. Pojkarna hade strl 86-92 från ca 1 år och ganska länge. Den äldre tjejen hade 74-80, och den minsta tjejen har 80 med större "dragning" åt 86. Pojkarna var stora, men tjejerna ligger på eller precis under "normalkurvan".
86 på tröjor och 80 på byxor har min 13-månaders.
Min son hade stl 80 och har det fortfarande (16,5 mån). Han ligger precis under längdkurvan och mitt på viktkurvan.
upptäckte idag att min blivande ettåring på söndag som ligger lite över två sträck på normalkurvan hade vuxit ur sina byxor i 86 var 3 cm över anklarna, vaden eller vad det kallas. Han passar bättre i kläder i strl 92, och jag som trodde de skulle vara lagom först till vintern... Viktkurvan ligger han något sträck över normalkurvan. Men tror han precis passerat en tillväxtfas. Får se hur stor han är på måndag