• madde18

fostervatten eller vattniga flytningar?

undrar om vattniga flytningar luktar nått??jag läcker något då trosorna e fuktiga så d blir en del byten om jag glömmer ta binda/trosskydd på.
    d e inte urin för då hade d luktat urin iaf.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-14 08:04
    igår kväll satt jag i soffan o d kändes som d rann o när jag då skulle gå till toa kändes d som d va nått varmt mellan benen o d kom lite i trosorna o detta hände flera gånger.va på toa 4 gånger under 45 min.kändes väldigt konstigt.kan d ändå bara vara flytningar?någon som vatt me om nått liknande?

• Svar på tråden fostervatten eller vattniga flytningar?
  • Didaj

Mina luktade som fan.. HAha ^^

• madde18

okej tack för svaret.då e d kanske bara dom berömda vattniga flytningarna då.får ju hoppas på d då jag bara e i v 34.

• Momfor2

Man brukar ju säga att om man är osäker på om det är vattnet som gått kan man prova att ta på en binda - lägger det sig på ytan är det flytningar men blir den genom våt är det fostervatten!

Sen är det många som tycker att fostervatten luktar som sperma!

För mig var det ingen tvekan att det vat vattnet som gått då det kom en hel flod som bara tycktes forsa fram utan slut!
    Hade även en svag rosa färg som är helt ok!

• madde18

okej..ska testa d...för d känns väldigt konstigt mellan benen o har känts samma som igår kväll att d rinner till lite o går på toa fast jag inte just behöver kissa men d kommer lite iaf.

• LokesMammi

Har också undrat men intalat mig själv att det är flytningar för att lugna mig själv. =) Har haft flytningar sen jag blev gravid....eller strax innan som jag brukar ha innan mensen kommer. Ibland rinner det, känns som att det är mens som rinner vilket är obehagligt. Ibland vet jag att det är urin som rinner när man precis varit på toa o när man går ut så rinner det igen o man måste gå på toa igen. Har varit med om det ett par gånger att man får gå på toa flera ggr under fem minuter vilket är jobbigt när man jobbar i vården och inte alltid har tillgång till toa! =) Ibland ligger ungen på urinblåsan eller sparkar på den vilket gör att man läcker.
    Vissa säger att jag läcker fostervatten o vissa säger att det är omöjligt. Fråga din BM. Ska jag göra! =)

Bebis 16/1-11
  • madde18

ja jag ska till bm på måndag så ska höra me henne...har 2 barn sen innan o me dottern trodde jag jag läckte men d gjorde jag inte men nu känns d helt annorlunda då jag känner att d rinner till o att d e varmt melan benen när jag känner den känslan så verkar lite skumt. hade oxå intalat mig att  d bara e vattniga flytningar men sen när d började igår så så undrar jag för d blev ju en annan känsla då jag inte känt att d runnit precis innan(har ju bara varit fuktigt i trosor då)utan d började igår att jag känner att d rinner till.

sussy: när ska du till bm??

• LokesMammi

Ibalnd på morgonen när jag varit på toa o inte hunnit tagit på mig trosor än, så kan det rinna längs benen på mig, som om jag stod o kissa. Vilket är obehagligt. Det har inte änt på ett tag nu som tur är! =)
    Ska dit på torsdag nästa vecka.

Bebis 16/1-11
  • madde18

okej..ja d har hänt mig me för någon dag sen.d borde finnas teststickor för d me som man kan ha hemma=)

• madde18

kände precis att d började rinna lite o gick på toa...jag har känt detta under hela dagen.har läst under dagen att några som haft d så har provat knipa när dom kissat. och detta provade jag men d rann ut iaf...e d då vatten eller d kan vara flytningar??

• skrållan1978

åk in o kolla så ser dom om d e vatten eller inte, sätt på en binda så kan dom göra ett test samt undersöka o se om det sipprar vatten,

nummer 7 i oktober=)
  • mama84

Vik en kökshanduk och lägg i trosorna, ifall det rinner igenom är det fostervatten om det ligger kvar i handduken är det flytningar..

• madde18

okej...d e nog bara flytningar..vattniga sånna...men nu när jag va på toa o torkade mig kom en sträng vit tjock flytning...kan d vara en liten bit av slempropp eller??har aldrig sett slemproppen me dom andra så vet inte något om den.

Svar på tråden fostervatten eller vattniga flytningar?