• Rosen

startade din förlossning trots att du kände dig halvkrasslig o hängig?

Det sägs ju att förlossningen inte startar om man känner sig sjuk eller krasslig.
    jag är jämt trött o känner mig hängig men jag är inte sjuk.
    har era förlossningar startat ändå fast ni känt er hängiga, trötta, orkeslösa?

• Svar på tråden startade din förlossning trots att du kände dig halvkrasslig o hängig?
  • oväntatväntatgravid

Jag blev extremt förkyld 1,5 vecka innan min son kom.. just då hade jag precis läst det du skriver i TS och tänkte NEEEJ, nu kommer han ju ALDRIG ut..... jag ville ha ut honom då, på en gång. Var ganska trött på att vara höggravid då. Men jag var förkyld när han kom också, fast just då under processen så försvann det lite. Efter att han var född var jag ok i några dagar, sen var jag förkyld tills han var ungefär en månad.

• TwistedSister

Senaste gången kände jag mig febrig och jättetrött hela dagen, som när man håller på å bli sjuk. Sen satte det igång på kvällen, trodde det var ett första symptom på att det var på gång sen i efterhand. Fast så blev jag ju iofs riktigt ordentligt förkyld en dag efter förlossningen så det kan ha varit en förvarning om det också. Född blev bebisen i alla fall.

• Rosen
    TwistedSister skrev 2010-10-13 20:19:17 följande:
    Senaste gången kände jag mig febrig och jättetrött hela dagen, som när man håller på å bli sjuk. Sen satte det igång på kvällen, trodde det var ett första symptom på att det var på gång sen i efterhand. Fast så blev jag ju iofs riktigt ordentligt förkyld en dag efter förlossningen så det kan ha varit en förvarning om det också. Född blev bebisen i alla fall.
    exakt så känner jag mig, febrig fast jag inte är det o jättetrött, huvudvärk. precis som jag e på väg att bli sjuk. o jag känner mig så här jämt nu tycker jag o tänker att det aldrig sätter igång om jag e så trött o hängig
    oväntatväntatgravid skrev 2010-10-13 20:18:48 följande:
    Jag blev extremt förkyld 1,5 vecka innan min son kom.. just då hade jag precis läst det du skriver i TS och tänkte NEEEJ, nu kommer han ju ALDRIG ut..... jag ville ha ut honom då, på en gång. Var ganska trött på att vara höggravid då. Men jag var förkyld när han kom också, fast just då under processen så försvann det lite. Efter att han var född var jag ok i några dagar, sen var jag förkyld tills han var ungefär en månad.
    usch jag hoppas verkligen inte jag blir förkyld fast det känns inte som det, känner mig bara extremt hängig o trött
  • anna06

Är jätteförkyld och här verkar det inte vilja komma ut ngt barn. Hostar tills jag spyr och är helt veck. Har Bf på fredag, första barnet kom två veckor innan Bf, så visst känns det som att förkylningen gör att det drar ut på tiden. Hoppas han stannar några dagar till faktiskt, skulle inte klara av att ta hand om honom i skicket jag är nu.

• Johans Pillerill

Jag var sjuk tills värkarna startade, då försvann förkylningen som på beställning! Nästäppa, hosta och halsont var väck!

Svettades som en gris då så jag kanske svettades bort alla baciller :) För efter hon var född mådde jag bättre än någonsin i några dagar... Sen kom det tillbaka efter nån vecka och jag smittade givetvis bebisen också och vi låg sjuka i en vecka båda två sen...

• oväntatväntatgravid
    Johans Pillerill skrev 2010-10-13 21:59:09 följande:
    Jag var sjuk tills värkarna startade, då försvann förkylningen som på beställning! Nästäppa, hosta och halsont var väck!

Svettades som en gris då så jag kanske svettades bort alla baciller :) För efter hon var född mådde jag bättre än någonsin i några dagar... Sen kom det tillbaka efter nån vecka och jag smittade givetvis bebisen också och vi låg sjuka i en vecka båda två sen...
    Det var ungefär så jag hade det. =)
  • Mammorna
    Johans Pillerill skrev 2010-10-13 21:59:09 följande:

:D jag med... första barnet var jag jätteförkyld men kanske 5 timmar innan vattnet gick blev jag "frisk" det höll i sig till ett dygn efter förlossningen då kom det tillbaka starkare än vanlig förkylning..

märkligt det där" 
  • snusmumrik531

Jag hade 38.5 gr och var brakförkyld på BF dagen i april - jag satt hos min BM o frågade om förlossningen verkligen kan starta. Jag fick som svar att kroppen vet när det är som gynnsammast att föda. Det är inte frågan om vad DU känner och tycker utan vad kroppen känner/ orkar med. (Kroppen har alltid långt mycket mer resurser än vi tror)

Min förlossning startade 4 dagar senare då febern lagt sig men jag var fortfarande rejält förkyld.

• FlowerSmurfen

nu de senaste dagarna har jag kännt mkt trött sover mer än normalt och är orkelöshar ont i musklerna, mkt mer svullna fingrar och fötter.

går i n i v.37 imorgon. har bf 4.nov.

bebisen har huvudet nere men rörlig enligt v.35, men känns att det är redan fixerat för har sån tryck i livmodern.

har bm tid nästa fredag , då är jag i v.38.

• Ysmania

Jag var kärnfrisk i 9 månader (trots att mannen nog var däckad i förkylning tre eller fyra gånger), 2 dagar innan bf blir jag tokförkyld och snuvig... Var superförkyld dagen innan vattnet gick, men adrenalinet puttade bort förkylningen lite så jag orkade med att föda barn trots detta. Dagen efter förlossningen var jag supersnuvig igen. Har ingen aning om hur barnbecket luktade... Skrattande

• Rosen

då hoppas jag att min förlossning startar trots att jag känner mig så här. jag vill bara föda just nu

• emme 86

Dagen innan mina värkar satteigång så mådde jag hur dåligt som helst!
    Kändes precis som när man är påväg att få influensan, men det blev inget av det..
    Mådde som sagt apkast, feberkänningar o lite ont i halsen, tog 2alvedon på kvällen och sov som en stock hela natten, på morgonen mådde jag bra igen och några timmar senare startade värkarna.

• Rosen
    emme 86 skrev 2010-10-14 15:54:17 följande:
    Dagen innan mina värkar satteigång så mådde jag hur dåligt som helst!
    Kändes precis som när man är påväg att få influensan, men det blev inget av det..
    Mådde som sagt apkast, feberkänningar o lite ont i halsen, tog 2alvedon på kvällen och sov som en stock hela natten, på morgonen mådde jag bra igen och några timmar senare startade värkarna.
    ja jag känner mig så himla skum, lite febrig men ändå inte o orkeslös till tusen. humöret e allmänt dåligt o känner mig lite nedstämd o ledsen, fast inte så pass att jag sitter o gråter.
  • 19Petra84

Hej.
    Min farmor dog på en tisdag och jag var helt ur balans efter det men trotts detta startade förlossningen på torsdagen och tidigt på lördag morgon kom min son till världen.
    Det var en väldigt lång förlossning men barnmorskan trodde att det berodde på att jag var helt ur form.
    Sitter här idag med en helt frisk pojke på nästan fem veckor.
    Kropppen är fantastiskt vad den kan åstakomma trotts att man är så "off"..

Lycka till!

• emme 86
    Rosen skrev 2010-10-14 15:57:01 följande:
    ja jag känner mig så himla skum, lite febrig men ändå inte o orkeslös till tusen. humöret e allmänt dåligt o känner mig lite nedstämd o ledsen, fast inte så pass att jag sitter o gråter.

Så kände jag mig oxå, ville bara lägga mig under en mossig sten och komma fram igen när färlossningen startat. Smådeppig och hade ingen lust till någonting alls.

Får hoppas på att din förlossninge startar snart.

• Rosen
    19Petra84 skrev 2010-10-14 16:00:00 följande:
    Hej.
    Min farmor dog på en tisdag och jag var helt ur balans efter det men trotts detta startade förlossningen på torsdagen och tidigt på lördag morgon kom min son till världen.
    Det var en väldigt lång förlossning men barnmorskan trodde att det berodde på att jag var helt ur form.
    Sitter här idag med en helt frisk pojke på nästan fem veckor.
    Kropppen är fantastiskt vad den kan åstakomma trotts att man är så "off"..

Lycka till!
    oj ja tänk va kroppen e skapt till. skönt att allt gick bra ialla fall
    emme 86 skrev 2010-10-14 16:01:27 följande:

Så kände jag mig oxå, ville bara lägga mig under en mossig sten och komma fram igen när färlossningen startat. Smådeppig och hade ingen lust till någonting alls.

Får hoppas på att din förlossninge startar snart.

ja så känner jag mig oxå... har ingen aptit heller o det är jättejobbigt att ställa mig vid spisen o laga mat till övriga i familjen men man måste ju. kan inte låta dem svälta.
  • Karra

Är i v35 och känner mig helt överkörd idag. Precis som om man skulle vara påväg att bli sjuk. Trött, febrig, hängig, orklös. Tvingar sig till saker som måste göras

Ja vi får väl se vad som händer...

mina andra två barn har kommit i v37 och v36...

Svar på tråden startade din förlossning trots att du kände dig halvkrasslig o hängig?