• totten86

farligt resa till egypten hurghada??

Hej!

Är det kritiskt eller farligt att resa till egypten/hurghada på charter??

Hört lite skrämmade saker känner mig lite rädd för resan!!

• Svar på tråden farligt resa till egypten hurghada??
  • totten86
    älskarlivet81 skrev 2010-10-13 18:48:16 följande:
    Nej, varför skulle det vara farligt?
    bara hört av nån att man måste åka beväpnad buss till hotellet
  • älskarlivet81
    totten86 skrev 2010-10-13 18:53:50 följande:
    bara hört av nån att man måste åka beväpnad buss till hotellet
    Öh, nej stämmer verkligen inte.. Ska man åka till pyramiderna eller Luxor måste man däremot åka i karavan genom öknen..
  • Schrewelius85

Nej de stämmer inte. Dock är de ju lite mer koll på just dom bussar som går just till pyramiderna. Vi va där i våras! O de va ingen beväpnad buss där inte;)

• totten86

vi ska bara till hotellet har med barn.
    Men terrorykterna inkluderar dom stort hot mot egypten?

• älskarlivet81
    totten86 skrev 2010-10-13 19:06:26 följande:
    vi ska bara till hotellet har med barn.
    Men terrorykterna inkluderar dom stort hot mot egypten?
    Inte större än någon annat land skulle jag tro...
  • Elli47

Man behöver inte åka karavan genom öknen heller längre... jag var där i december 2009 senast.

• älskarlivet81
    Elli47 skrev 2010-10-14 19:16:02 följande:
    Man behöver inte åka karavan genom öknen heller längre... jag var där i december 2009 senast.
    Aha, jag var där våren 2008 och då fick vi åka karavan genom öknen! Men då är det ändrat sen dess!
  • Elli47
    älskarlivet81 skrev 2010-10-14 19:17:41 följande:
    Aha, jag var där våren 2008 och då fick vi åka karavan genom öknen! Men då är det ändrat sen dess!
    Ja, jag trodde också att man åkte karavan för det gjorde vi dec 2000!   Men eftersom de flesta bussar går samma tid från Hurghada mot t ex Luxor så blir det ju en slags karavan ändå! Och från Luxor ska turistbussarna ge sig iväg en viss tid, så de blir automatiskt karavaner även då.
  • Petra123

När jag var i Hurghada så var det hur mycket turister som helst, och förstod sen av reseledarna att det var en ren turiststad. Fast det stod beväpnade vakter överallt, så kändes det aldrig farligt. Dom var alla hur trevliga som helst och jag älskade att vara där.
    Rekommenderar starkt en resa ut i öknen till Beduinerna! Fick titta på planeter och stjärnor via teleskop och dom grillade och solnedgången var fantastisk.

Åk^^

• totten86
    Petra123 skrev 2010-10-14 19:19:54 följande:
    När jag var i Hurghada så var det hur mycket turister som helst, och förstod sen av reseledarna att det var en ren turiststad. Fast det stod beväpnade vakter överallt, så kändes det aldrig farligt. Dom var alla hur trevliga som helst och jag älskade att vara där.
    Rekommenderar starkt en resa ut i öknen till Beduinerna! Fick titta på planeter och stjärnor via teleskop och dom grillade och solnedgången var fantastisk.

Åk^^
    vet du om egypten ligger i riskzonen för att bombas av terrorhoten som finns?
  • älskarlivet81
    totten86 skrev 2010-10-14 19:30:27 följande:
    vet du om egypten ligger i riskzonen för att bombas av terrorhoten som finns?
    Inte mer än något annat land skulle jag tro..
  • totten86
    älskarlivet81 skrev 2010-10-14 19:31:03 följande:
    Inte mer än något annat land skulle jag tro..
    oki. nä man ska väl inte tänka så egentligen kan ju lika väl hända sverige
  • älskarlivet81
    totten86 skrev 2010-10-14 20:13:20 följande:
    oki. nä man ska väl inte tänka så egentligen kan ju lika väl hända sverige
    Ja, det är säkert lika stor risk..
Svar på tråden farligt resa till egypten hurghada??