• Markisa

    Göra hemnumret hemligt temporärt samt skicka sms från hemligt mobilnummer

    Är det nån som vet hur man ska göra för att göra sitt hemnummer hemligt för enskilda samtal. Det ska finnas nån sifferkombination vill jag minnas.


    Undrar också om man kan ändra inställningar i mobilen för att kunna skicka sms så att numret inte syns. Jag vet att man kan dölja sitt nummer för utkomna samtal. Har provat att smsa när mitt nummer är dolt men det går att se avsändaren ändå.


    Någon kunnig därute? Det är för sent att ringa kundtjänsten tyvärr. Tacksam för svar.

  • Svar på tråden Göra hemnumret hemligt temporärt samt skicka sms från hemligt mobilnummer
  • Susanne905

    Tror att telebolagen tog bort den möjligheten eftersom mobbning förekom på det viset i ganska stor omfattning.

  • Znyggamorsan

    Jag kan svara på en av frågorna.jag har hemligt mobilnummer då min exman inte kunde sluta ringa mig. fick det gratis av 3 då det gällde trakasserier. Jag kan ringa min exman från min mobil utan att han ser mitt nummer men om jag skulkle skicka ett sms  så skulle mitt nummer synas.

  • Gravid2010

    har du telia?

    Tryck #31# innan du ringer så blir ditt nummer skyddat.

  • Susanne905

    Har själv hemligt mobilnr och det syns alltid när man skickar sms.

  • Gravid2010
    Susanne905 skrev 2010-10-13 20:33:49 följande:
    Har själv hemligt mobilnr och det syns alltid när man skickar sms.
    Det går att skicka sms hemligt... man skriver något först i messet... men minns inte vad bara...
  • Gravid2010
    Gravid2010 skrev 2010-10-13 20:34:48 följande:
    Det går att skicka sms hemligt... man skriver något först i messet... men minns inte vad bara...
    det "gick"... de har visst som sagt ovan tagit bort den möjligheten... man skrev typ *HN# i början på messet iaf...
  • E mil

    Nej, det går inte att skicka hemliga SMS längre. Tidigare gick det med hjälp av kod först i texten men det har tagits bort.

  • Markisa
    Gravid2010 skrev 2010-10-13 20:31:57 följande:
    har du telia?

    Tryck #31# innan du ringer så blir ditt nummer skyddat.
    TACK!!!! Det funkade, provade att ringa till min mobiltelefon. Och Telia har jag inte. Tack snälla!
  • Isfjord

    Ett alternativ är annars att köra med ett kontantkort, antingen skifta, ha en mobil med två kort eller köra det i den gamla mobilen.

  • Markisa
    Isfjord skrev 2010-10-17 20:50:04 följande:
    Ett alternativ är annars att köra med ett kontantkort, antingen skifta, ha en mobil med två kort eller köra det i den gamla mobilen.
    Det gör jag redan :) Men jag har inga pengar på tlfn med kontantkortet. Tar bara emot samtal och skickar sms från nätet.
    Jag ringde min tlfnoperatör för att höra om anonyma sms. Det går inte sa de.
Svar på tråden Göra hemnumret hemligt temporärt samt skicka sms från hemligt mobilnummer