• Gummsan

Ni som Pumpar.................

Hur ofta pumpar ni? 

Hur mycket får ni ut per gång?

Hur gammalt är barnet? 
  • Svar på tråden Ni som Pumpar.................
  • Kazeer

När jag pumpade som mest, när sonen amningstränade, så fick jag ut runt 80-120 ml (sammanlagt) per gång. Då var sonen en 2-3 veckor gammal. Jag pumpade var tredje timme.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Gummsan

Då får jag ju ut as lite... 25-60 per gång och lillan va 2veckor i tisdags... :'(

• ProosAnna

Jag började pumpa för mindre än 12 timmar sen. Jag har fått ut ca 20ml totalt jag vet inte hur länge varje pumptillfälle varit.. min son blir 2v på lördag. Pumpar var tredje timme..

• marla333

har en bebis på snart 3månader. pumpar ut all mjölk. har hållit på i över 2månader. hon ammas alltså inte utan får mjölken i flaska...
    brukar pumpa var 3e eller 4e timme.
    ibland får jag ut 60, ibland 120ml. det är från båda sidorna.  brukar sitta 15-20min på varje bröst...

• hannis

Jag har pumpat i 7 månader ca 1-2 gånger i veckan. Barnet är 7,5 månad och ammas ca 8 ger/dygn. Får ut mellan 20 och 120 ml per gång beroende på om jag ammar först eller ej. (amning

• southernbelle

Om jag inte ammat på många timmar kan jag få ut 120 ml men oftas får jag ut 60 ml och har jag ammat innan får jag inte ut något. Min dotter är två månader

• Stina85

Pumpar ut och ger på flaska sedan sonen va 2 veckor, han är idag 2 1/2 månad. FÅr ut mellan 150-300 ml, pumpar var 4:e timme ungefär. Med dottern hade jag "för mycket mjölk" tror jag har det även nu, då han verkar bli mätt på 120-150 ml så de blir en hel del över...

• Chaktio

Väldigt olika beroende på tidpunkt och hur länge sedan lillan ammades sist. Pumpar bara ibland för att pappa ska kunna mata om jag riskerar att inte hinna hem. Som mest har det varit 150 ml per bröst och som minst knappt 10. Vanligast är 30-70 ml på 5-10 min. Dottern är 5 månader.

• Gummsan

Nyfiken... När man ställer mjölken i kylen och den blir kall så blir det ju tvådelar. Jag får en vitare rand upptill. Har det något att göra med hur fet mjölken är? Får bara en tunn rand med sådant vitt......

• Chaktio
    Gummsan skrev 2010-10-27 23:48:27 följande:
    Nyfiken... När man ställer mjölken i kylen och den blir kall så blir det ju tvådelar. Jag får en vitare rand upptill. Har det något att göra med hur fet mjölken är? Får bara en tunn rand med sådant vitt......
    Ja, det tror jag definitivt. Oftast är mjölken fetare ju mer tömt bröstet blir. Dvs har du mycket mjölk i bröstet och slutar pumpa medan det fortfarande kommer en hel del, så är det mindre fetthalt i det du pumpat ut än det som är kvar.

Gissar att det är svårt att få ut den fetare mjölken med en dålig pump. Sen varierar fetthalten över dagen också och gissningsvis borde det kanske påverka lite vad man äter också?
Svar på tråden Ni som Pumpar.................