Hysterisk på skötbordet
Hej!
Precis innan jag lade min dotter på 1,5 år ikväll skulle vi byta en bajsblöja. Jag blev faktiskt riktigt orolig! Hon var helt hysterisk och vägrade ligga på rygg på skötbordet. Det var precis som att hon var rädd. Hon lade sig på sidan och klamrade sig fast i skötbordsunderlägget och skrek. Jag försökte lugna henne, visa någon leksak och prata om mobilen ovanför men det var helt kört. Tillsist tog jag upp henne och gick ut ur badrummet. Vi satte oss i köket och pratade om att vi måste byta blöja och tvätta oss. Hon nickade och förstod - men så fort vi närmade oss skötbordet spände hon sig i hela kroppen och började återigen skrika, vrida sig osv. Vi fick tillsist köra ett ståbyte (lätt när det inte är kissblöjor!) och tvätta under kran.
Vad var nu detta?? Vad kan ha hänt? Jag har faktiskt märkt att detta betende trappats upp mer och mer senaste veckorna, men aldrig resulterat i något sådant utbrott som ikväll!
Hon började dagis för 3 veckor sedan, kan det ha något med det att göra? Att hon inte känner sig bekväm med att främmande byter på henne och att det trappats upp därifrån? Kan hon trillat ner från ett skötbord utan att någon sagt något? Hon får nästan babyreflexer och fäller ut armarna åt sidan när jag lägger henne på rygg? Kan hon känna sig förnärmad av att ligga på rygg med benen i vädret? Kanske dags för potta? Eller kan hon ha ont? Hon har varit lite trög i magen de senaste senaste veckorna.
Som sagt, jag blev illa berörd av att se henne så hysterisk... och över en så vardaglig sak som att byta blöja. Har ni varit med om liknande? Någon?