• Helax

MAM-dinapp kollapsar vi matning

Har precis börjat ge min dotter välling. Hon dricker jättebra i mugg, men jag försöker även få henne att ta flaskan. Har testat lite olika flaskor och dinappar och än så länge har hon gillat MAM bäst. Fast efter några klunkar vällning så blir dinappen platt, blir alltså vakuum i och hon får inte i sig mer välling. Om jag drar ut nappen rinner det ner välling igen, men inte ska man behöva dra ut nappen med jämna mellanrum? Suger hon lite konstigt eller är det nått annat jag missat vid flaskanvändning?

• Svar på tråden MAM-dinapp kollapsar vi matning
  • Umm Elias

jag tycker att alla vanliga flaskor har blivit så...kör du med MAMs flaska med skrivbar botten sp borde du inte ha ngra problem med vakum!

• krakel

Släpper du på ringen efter du skruvat på den??? har du skåra eller hål???

När man skakat vällingen så måste du släppa på ringen igen annars blir det vakum... det ska flöda luftbubblor så barnet äter... iaf för mina barn har allt mindr än skåra varit för litet när man gett välling...

• Helax
    Umm Elias skrev 2010-10-13 21:25:49 följande:
    jag tycker att alla vanliga flaskor har blivit så...kör du med MAMs flaska med skrivbar botten sp borde du inte ha ngra problem med vakum!
    okej, min flaska har ingen skruvbar botten, kanske borde köpa en sån istället!
  • Helax
    krakel skrev 2010-10-13 21:28:16 följande:
    Släpper du på ringen efter du skruvat på den??? har du skåra eller hål???

När man skakat vällingen så måste du släppa på ringen igen annars blir det vakum... det ska flöda luftbubblor så barnet äter... iaf för mina barn har allt mindr än skåra varit för litet när man gett välling...
    Ja jag skruvar upp ringen lite. Jag har testat både hål (strl 3) och skåra. Skåra vekar lite bättre för min dotter.
    Det flödar luftbubblor endast när hon släpper nappen...
  • Theos Mama

Hade samma problem här och tog kontakt med MAM. Fick då rådet att pilla lite försiktigt på luftbubblan för att se om den va ordentligt öppen, vilket den inte var, så efter lite pillande så funkar den som den ska. Om det inte blev bättre skulle man skicka in för reklamation för då vadet något fel på den.

• Helax
    Theos Mama skrev 2010-10-14 16:24:40 följande:

Hade samma problem här och tog kontakt med MAM. Fick då rådet att pilla lite försiktigt på luftbubblan för att se om den va ordentligt öppen, vilket den inte var, så efter lite pillande så funkar den som den ska. Om det inte blev bättre skulle man skicka in för reklamation för då vadet något fel på den.

Hur öppen ska den vara? Luftbubblan har ju en öppning, men den är ju inte öppen om man inte drar isär den...typ som en tennisboll som har en skåra i sig, man måste trycka på den för att öppna den. Hoppas du förstår vad jag menar Obestämd är den felaktig då?
  • Theos Mama

Jag förstår vad du menar. :)
    Om den öppnar sej när man försiktigt dra isär, så är den nog som det ska vara.
    På mina så öppnades den inte utan jag fick nästan pilla i nageln i skåran. Den var liksom ihopklistrad.
    Om det inte hjälper så hör av dej till MAM. (de har även en hemsida på FB som man kan får svar relativt snabbt, jag frågade där och fick mitt svar inom nån dag bara)

• krakel

Ja tycker oxå att det är skillnad på "kula" o den andra dinappen... blir mer vakum för oss när vi INTE använder kula

• Theos Mama
    krakel skrev 2010-10-14 19:00:41 följande:
    Ja tycker oxå att det är skillnad på "kula" o den andra dinappen... blir mer vakum för oss när vi INTE använder kula
    Hm, finns det olika sorter? Jag har bara sett dinappar med luftbubbla (antar att det är den som du menar med kula)
  • Helax
    Theos Mama skrev 2010-10-14 18:36:22 följande:
    Jag förstår vad du menar. :)
    Om den öppnar sej när man försiktigt dra isär, så är den nog som det ska vara.
    På mina så öppnades den inte utan jag fick nästan pilla i nageln i skåran. Den var liksom ihopklistrad.
    Om det inte hjälper så hör av dej till MAM. (de har även en hemsida på FB som man kan får svar relativt snabbt, jag frågade där och fick mitt svar inom nån dag bara)
    Tack för svaret!  Jag pillade lite på bubblan och nu rinner det faktiskt lite bättre Glad
Svar på tråden MAM-dinapp kollapsar vi matning