När börjar ni baka pepparkakor och katter?
Hallo!
Läste Linda Skugges blogg, hn hade visst pepparkaks recept där, och då slog det mig, NÄR ska man igentligen börja?
Trodde det var runt lucia!
När börjar ni baka pepparkakor och lussekatter?
Hallo!
Läste Linda Skugges blogg, hn hade visst pepparkaks recept där, och då slog det mig, NÄR ska man igentligen börja?
Trodde det var runt lucia!
När börjar ni baka pepparkakor och lussekatter?
ja, det e ju till lucia man ska äta det. så kanske 2 advent typ?
Vi brukar äta Lussekatter och Pepparkakor till första advent.
Pepparkakor orkar jag aldrig baka, degen tar ju aaaaldrig slut Lussekatter brukar jag baka första veckan i december, och sen en laddning till strax innan julafton.
Nu!
Gjorde pepparkaksdeg i går.
Jag gör så att jag delar degen i flera bitar, och så bakar jag ut lite i taget, resten av degen fryser jag. Så kan man baka mer sedan, det blir ju ltt jobbigt med pepparkaksbak när man har småbarn i alla fall...
Lussekatter ska ajg göra i helgen, så fryser man in och har sedan!
Stressigt till jul blir det ändå, skönt att ha detta ghort...
Eeehhh... *erkänner* Jag blev så sugen på lussebullar i somras så jag bakade det ca en vecka efter midsommar!?!
Men nu hade jag tänkt göra det nästa helg, om jag orkar efter jobbet?
Allra allra senast till 1:a advent!!
Inte alls. Jag köper.
Lussebullar till 1:advent o pepparkakor lite senare! MUMS!
1 advent brukar jag börja julstöka, det innebär, sätta upp ljusstakar, stjärnot, baka, julstäda å allt som har med julen att göra.
men godiset brukar jag itne börrja göra förrens 3 advent för annars så hinner sambon äta upp allt
Jag bakade årets första mjuka pepparkaka igår i alla fall! Mums!! Ska nog ge mig på en saffranssockerkaka om jag orkar senare idag.
Pepparkakor gör jag bara degen till, sen äter jag upp den och köper färdiga pepparkakor.
Lussebullar ska jag nog börja baka om en eller två veckor.
Ekorren.