• Ville Mor

Lindvallen- julveckan. Aktiviteter och tips, tack!

Hej!

Vi har bokat in en fjällsemester i Sälen, Lindvallen under julveckan. Ska bli så underbart men jag har några funderingar jag hoppas få lite hjälp med. Har en grabb som precis fyllt 3 då och en liten tös som är strax över året.

Det jag är mest nyfiken på är om det finns andra aktiviteter att sysselsätta barnen med än pulkaåkning och skidbacke? Lekland? Tomte att besöka?

Lönar det sig att släpa med sig vagnen eller klarar man sig på en varsin pulka och någonting att bära lilltjejen i?

Klarar en 3 åring att provåka lite slalom?

Något annat man ska tänka på?

Tips mottages som sagt tacksamt!

Ville 071203 * Tess 090921
  • Svar på tråden Lindvallen- julveckan. Aktiviteter och tips, tack!
  • Miss Lau

En 3-åring kan absolut testa lite slalom. Mina barn har gått skidskola från att de varit 3 år och tyckt att det varit jätteroligt. Kolla Skistars hemsida där finns info om skidskolor och vad som händer bredvid backen. Ett annat tips är Experium, det tycker nog 3-åringen är toppen!

Jag hade absolut tagit med vagnen om man vill gå ut när det är dags att sova middag och liknande.

• Ville Mor

Puffar lite innan jag åker till jobbet och hoppas på massor med trevliga tips när jag vaknar imorgon

• Lejån

Hur/Var ska ni bo? Vi har kikat lite på Sälen över jul men inte lyckats hitta nåt vettigt...

Förlåt, lånade din tråd lite utan att ha något tips. Förutom det jag läst mig till då, att Experium låter toppen för en treåring.

längtar efter sommar & sol
  • Ville Mor

Skriv på du, tråden puffas ju under tiden

Vi ska bo i Röda byn i en åttabäddars stuga. Kan tyvärr inte ge dig några vettiga tips på hur/var du kan hitta boende då min pappa vann denna veckan i en utlottning på jobbet...

• Lejån

Mysig vinst!

Vi kollade pris på hotellet... Skulle landa på nästan 13.000 för oss! *Puuh* Så jag tror vi får leta vidare, men det låter helt klart mysigt!

längtar efter sommar & sol
  • Ville Mor

Jo, det är bara att tacka och ta emot. Inte helt gratis dock men han vann iaf

Ja, puuh för 13.000 hade jag åkt till solen istället...

• Ville Mor

Någon som vet något om någon tomte???

• Ville Mor

Puffar igen...

• december06

En 3 åring kan absolut pröva att åka lite utför, min dotter började pröva lite förra vintern då hon precis fyllt 3. Det gick jättebra, både i backen och i liften.
    Är 2 år sen vi var i Sälen(Lindvallen) men det kan ju inte ha ändrat så mycket. Nu finns det ju också Experium, med en massa aktiviteter och äventyrsbad. Bada kan man ju också med dom minsta barnen :)
    Fanns ett lekrum och ett legorum.
    Vi åker till Sälen,Lindvallen v. 5 med barnen 8,4, och minstingen som är 1 år 4 mån. då. Jag kommer nog att släpa med vagnen. Misstänker att minsting inte sitter still i pulkan, och ifall det är väldigt kallt, är det varmare i vagnen. Man tar sig lätt fram med barnvagn där också.

• resemamman

De gånger jag åkt skidor i fjällen över jul så har det funnits tomtar både i backen och i olika barn arrangemang efter att liften stängt på själva julafton. Och Lindvallen är nog Sveriges barnvänligaste skidort... så där finns det garanterat tomte!

Svar på tråden Lindvallen- julveckan. Aktiviteter och tips, tack!