• karon

Operation av sädesledare?!

Hej!

Min sambo ska i höst opereras för stopp i sädesledare. Chansen att operationen ska lyckas är hela 15%, men under operationen ska även simmare för ev ivf/icsi plockas ut.

Min fråga är följande: Har någon gått igenom en sådan operation och kan ni berätta hur det gick, hur han kände sig efteråt, hur länge sjukskriven etc. Kort sagt vill jag veta allt!

Hoppas på svar!

/Carin

• Svar på tråden Operation av sädesledare?!
  • proppen

JAg har inget svar men samma problem fast det är MINA ledare det är stopp i och jag håller på att tjata till mig en sådan op på Huddinge nu...
    LYCKA TILL!

• semlan78

Min kompis sambo stereliserade sig för ca 2 år sedan av någon underlig anledning. Sedan träffade han min kompis och för 6 månader sen så "sydde" dom ihop dom igen. Om det verkligen fungerat kan man inte veta än, för efter 3 månader så gjorde han det första spermietestet och det var inte bra alls, men nu får dom vänta lite tills nästa test för det kan hända att spermierna behöver mer tid på sig! Det utvecklas ju nya var 3 månad!
    Viktigt är att ni inte har 6 på ca 3 dagar innan spermietestet, å sen så borde han äta vitaminer så att då får extra kraft !

Önskar dig och proppen lycka till!

Svar på tråden Operation av sädesledare?!