• Maroschka

Avfärga håret när man är gravid?

Jag gjorde en dundertabbe idag. Jag färgade mitt väldigt nedblonderade hår (som jag ju trivdes så bra i?!!) mörkbrunt. Jag var hos frissan och tänkte att jg skulle gör nåt nytt nu till hösten. Men ack vad jag ångrar mig nu inser jag på kvällen, så här vill jg inte se ut.

Det är väl tydligen möjligt att avfärga det och sen försöka göra det blont igen men då undrar jag, är det farligt att avfärga håret som gravid? Det här med att färga och så ska ju inte vara farligt men jag vet inte vad avfärgning innehåller?
    Törs jag?

~Jakob 060415~ ~Olivia 080618~ ~Bebis 110106~
  • Svar på tråden Avfärga håret när man är gravid?
  • liveandlearn

Vad jag förstått så är avfärgning samma som att blondera, alltså är det blekmedel det med

• SailorGirl

Risk finns för att du står med en svintobuske efter avfärgningen. Frisörer får kalla det vad de vill, men det är en regelrätt blekning som sliter väldigt mycket. Jag har bra kvalitet på mitt hår, men skulle aldrig göra om en avfärgning, efter de erfarenheter jag har. Först och främst att håret blev som svinto, sen blev det ändå inte rätt i tonen och jag fick klippa mer och mer varje gång jag var hos frisören efter det. Både för att det slets så otroligt och för att bli av med det fula. Från att ha haft en god bit ner på axlarna fick jag långsamt klippa det kortare och kortare under året som gick, till en kort page i käkhöjd. Grät varenda gång jag var hos frisören... Sen tog det ett par år innan håret var tillbaka där det skulle.

Svar på tråden Avfärga håret när man är gravid?