humörsvängningar hos män....?
Min man har enorma humörsvängningar och jag känner att jag inte orkar med svängningarna längre. Till saken hör också att han totalt saknar förmåga att kommunicera normalt när han hamnar i sitt vad jag kallar det irretabla tillståndet,som han nu är. Ingenting passar, det finns en anledning att klaga och gnälla på precis allt (särskilt sånt som jag gör och inte gör)...
Jag är inte på topp just nu jag heller,och idag orkade jag inte bita ihop när gnällpelle satte igång. Det slutade med att jag blev jätteledsen och stressad medan han sket i att laga mat, tryckte i sig rester och ska nu gå och lägga sig istället. Allt utan att ens säga så mycket som halvsju....
Svårt att förklara i text vad jag menar utan att det ska bli milslångt, men jag börjar undra om han lider av nåt då kontrasterna verkligen är enorma....Har förut bett honom söka samtalskontakt men än har det inte blivit nåt. Skulle önska att han själv kunde inse hur det här påverkar oss som familj, men han tycker inte att det är något "fel" på honom.
Vad gör man? Känns som att vi är fast i ett dödläge....Vad kandet bero på? Var kan man söka hjälp och hur kan jag få honom att inse behovet av hjälp??