ni som Valde att inte amma.....
sa ni det på bb, hur stoppas mjölken?
vilken flaska är bra att börja med?
sa ni det på bb, hur stoppas mjölken?
vilken flaska är bra att börja med?
Med första barnet testade jag amma men slutade efter 3 dagar då det verkligen inte kom igång.
Med andra barnet sa jag till på bb att jag inte tänkte amma och fick något piller.
Kört med bambino och nuk flaskor.
Dock varierar det från barn till barn. Rådet är att köpa olika och testa sig fram till vilken sort barnet tar lättast...se bara till att det är minsta hålet i pipen så inte barnet storknar av att ersättningen kommer alldeles för fort...
Med första höll på jag på med amningen i en månad innan det blev ersättning och då använde vi oss av mam´s flaskor helt SYVERÄNA
Med andra så delammade jag honnom i ca två veckor men sen blev det ersättning och även där använder vi oss av mam flaskorna.
Sonen fick även tilläg redan på bb, då jag inte hade tänkt att amma så mkt iaf.
Min bm från mvc har skrivit i mina journaler att jag inte ska amma. Efter förlossningen har jag fått tabletter som gör att mjölken inte kommer igång. Har fungerat jättebra.
Vi har nog testat de flesta flaskor som finns och gillar Dr Browns bäst. Lite dyrare men värda sitt pris.
Vi föll för Tommee tippee-flaskor. Lite bökigare eftersom de inte fanns att köpa på Ica, men vi gillade utformningen, dottern åt bra och de var lätta att diska.