• mli01

vecka 28 + 4 ont i nedre delen av magen

som rubriken säger så är jag i vecka 28 +4 och har ont i nedre delen av magen och den smärtan går i bland upp på båda sidorna.. är allt som de ska??? nån mer som har ont?
    någon som kännt nått likande?

• Svar på tråden vecka 28 + 4 ont i nedre delen av magen
  • Saliva123

Har också ont i nede delen av magen när jag går för mycket. Alltid på höger sida. Ska fråga min bm i morgon!

• Alfonsmamman

Hej Mli :)
    Jag har en mycket besvärlig foglossning som även smärtar framtill och i ljumskarna. Men även ligamentsmärtan som kan vara jobbig gör ont framtill i magen och sedan upp på sidorna av den växande magen. Så jag röstar på ligamentsmärta. Hör med din bm  men på din beskrivning låter det som en godartad smärta.

Jag är förövrigt gravid i v 28+5.

• Maria3

Är i v 28+4. Har också ibland jätte ont i nedre delen av magen samt i ljumskarna. Speciellt när jag suttit ett tag och skall börja gå. Kan absolut inte gå i sidled för då gör det skit ont. Men annars värker det mest i ljumskarna. För mig tror jag att det är foglossning. Men hör med dig bm. Men det låter ganska godartat.

• Saliva123

Bm sa att det förmodligen var ligamenten som håller livmodern på plats som dras i och kan göra ont. Det kunde också vara en äggledare som "trasslat in sig"... Hon sa också att man ska hålla koll på om magen blir stenhård i samband med ontet, iaf om man vet att moderkakan har fäst i närheten, då ska man direkt ringa in till förlossningen och rådgöra och antagligen åka in och kolla så att moderkakan sitter som den ska. För min del tror jag mest på äggledaren faktiskt. Sitter högre upp än vad ligamenten brukar kännas för mig. 

Vet inte om vi blev så MYCKET klokare  

Svar på tråden vecka 28 + 4 ont i nedre delen av magen