• oOLillaJagOo

Hur skrämma bort kattskrället?!

Någon som har tips på hur man ska göra för att få bort en kattfrån gården, och INTE kommer tillbaka?!?!

• Svar på tråden Hur skrämma bort kattskrället?!
  • Stumpan84

Har läst om ättika nån gång men vet inte om det är farligt för kattan... spruta vatten på den annars...

• oOLillaJagOo
    Stumpan84 skrev 2010-10-14 20:12:10 följande:
    Har läst om ättika nån gång men vet inte om det är farligt för kattan... spruta vatten på den annars...
    Vad menar du att man ska göra med ättikan? Jag vill ju inte göra den illa, men börjar bli trött nu..
  • SilverEmma

Ett välriktat sprut från vattenslangen skrämmer bort de flesta katter här hemma.

Fanny -09 & Elliot -10...våra älskade flickor!
  • oOLillaJagOo
    SilverEmma skrev 2010-10-14 20:23:14 följande:
    Ett välriktat sprut från vattenslangen skrämmer bort de flesta katter här hemma.
    Bara för stunden, eller kommer dom inte tillbaka alls?
  • La Lola

Vet du vems katt det är?

Gör isf som en bekant till mig.
    Hon hällde ut mjöl på tomten o sa till kattägaren att hon hade hällt ut nåt slags gift.
    Efter det såg hon aldrig katten igen.....

*mamma till Alma 10 år (-00) och Hedda 1 år (-09)*
  • Stumpan84
    oOangelicaOo skrev 2010-10-14 20:21:41 följande:
    Vad menar du att man ska göra med ättikan? Jag vill ju inte göra den illa, men börjar bli trött nu..
    Skvätta de lite här och var... i buskar och på marken... speciellt där den brukar gå in och ut... behövs ju inte alls mycket utan du blandar ut med vatten och sen droppar ut de... luktar ju så extremt skarpt! Tror inte det är skadligt för katter men kan inte lova... har aldrig tetsta de själv! Jag hällde bara en jävla massa vatten på dom... dom kom inte tillbaka =P
  • Mrs Statham

kaffesump gillar de inte, det är som salt för demoner och vitlök för vampyrer.
    Helt ofarligt för katten är det också.
    Hade problem med en bajsande katt i mina buskar, det försvann på direkten efter att jag började strö kaffesump lite då och då i dem

• First time

Ättika är något som dom flesta katter avskyr. Annars så håller jag med flera ovanstående, spruta vatten på dom.

• SilverEmma
    oOangelicaOo skrev 2010-10-14 20:24:50 följande:
    Bara för stunden, eller kommer dom inte tillbaka alls?
    En vågade sig faktiskt tillbaka, men efter en fullträff till är den också borta! De började smyga sig in här bara någon vecka efter vi fick avliva min gamla vovve...tror de satt och lurpassade de små kräken.
  • SilverEmma
    La Lola skrev 2010-10-14 20:26:46 följande:
    Vet du vems katt det är?

Gör isf som en bekant till mig.
    Hon hällde ut mjöl på tomten o sa till kattägaren att hon hade hällt ut nåt slags gift.
    Efter det såg hon aldrig katten igen.....
    Shit vad bra...den ska jag komma ihåg om jag någonsin hamnar i den situationen igen!
  • Thaleya

Jag sitter lite i motsatt situation.

jag har bott i mi lägenhet nu i nästan tre år. Och Mina katter har alltid varit utekatter här. Grannarna har aldrig klagat, vissa grannar gillar dem väldigt mycket.

Iaf så skrek en granne, en bit bort till mig för några dagar sedan..

Han skrek, är det dina katter som är hos mig jämnt?
    - jag vet inte svarade jag, det kan det vara. Hur ser dem ut?
    -Du får fan hålla rätt på kattskrällena, de bajsar ju ner mina rabatter för i helvete.
    -Oj, det visste jag inte, eh (och vid det här olaget hade han redan vänta sig om och gått in, som en jäkla surgubbe som inte kan disskutera med mig ens.)

Så vad gör jag nu? det där var första gången gubben sa till mig, har aldrig hört nått tidigare. Katterna är ju vana vid att gå ute och jag tycker det är rent djurplågeri att göra innekatter utav katter som är vana att gå ute.

Sen är ju mina katte vana vid att gå där nu. Då skulle han ha sprutat vatten på dem eller hotat dem tidigare så de fattat att de inte får gå där. Jag har ju ingen lust att flytta och det tror jag inte gubben vill heller. Jag kan ju ta in en kattlåda och hoppas at katterna går på den istället för i hans rabbatter. Men det är väl endast så långt jag kan sträcka mig skulle jag tro. För det är väl inte tillåtet från min sida att gå till hans gård och stå och skrämma mina katter, eller lägga ut nått medel mina katter inte gillar i hans trädgård.

jag vet allvarligt inte vad jag ska göra. Om han verkligen tycker det är ett problem så borde han vara öppen att prata om det med mig. Jag vågar ju inte gå dit när han är så jäkla fientlig. Jag förstår ju hans synpunkt med, skulle bli förbannad om katter bajsade hos mig som inte ens var mina. Men det är ju inte bara mina katter som går lösa och är granne till honom, jag är medveten om 5 till utekatter i området.

Så har någon nått råd till vad man ska göra?

• Parniara
    Thaleya skrev 2010-10-15 00:04:48 följande:
    Jag sitter lite i motsatt situation.

jag har bott i mi lägenhet nu i nästan tre år. Och Mina katter har alltid varit utekatter här. Grannarna har aldrig klagat, vissa grannar gillar dem väldigt mycket.

Iaf så skrek en granne, en bit bort till mig för några dagar sedan..

Han skrek, är det dina katter som är hos mig jämnt?
    - jag vet inte svarade jag, det kan det vara. Hur ser dem ut?
    -Du får fan hålla rätt på kattskrällena, de bajsar ju ner mina rabatter för i helvete.
    -Oj, det visste jag inte, eh (och vid det här olaget hade han redan vänta sig om och gått in, som en jäkla surgubbe som inte kan disskutera med mig ens.)

Så vad gör jag nu? det där var första gången gubben sa till mig, har aldrig hört nått tidigare. Katterna är ju vana vid att gå ute och jag tycker det är rent djurplågeri att göra innekatter utav katter som är vana att gå ute.

Sen är ju mina katte vana vid att gå där nu. Då skulle han ha sprutat vatten på dem eller hotat dem tidigare så de fattat att de inte får gå där. Jag har ju ingen lust att flytta och det tror jag inte gubben vill heller. Jag kan ju ta in en kattlåda och hoppas at katterna går på den istället för i hans rabbatter. Men det är väl endast så långt jag kan sträcka mig skulle jag tro. För det är väl inte tillåtet från min sida att gå till hans gård och stå och skrämma mina katter, eller lägga ut nått medel mina katter inte gillar i hans trädgård.

jag vet allvarligt inte vad jag ska göra. Om han verkligen tycker det är ett problem så borde han vara öppen att prata om det med mig. Jag vågar ju inte gå dit när han är så jäkla fientlig. Jag förstår ju hans synpunkt med, skulle bli förbannad om katter bajsade hos mig som inte ens var mina. Men det är ju inte bara mina katter som går lösa och är granne till honom, jag är medveten om 5 till utekatter i området.

Så har någon nått råd till vad man ska göra?
    Snacka med honom, fråga vad du kan göra för att underlätta för honom. Kanske kan du komma och tömma hans rabatter på bajs. Erbjud dig så kommer han nog vara mindre surgubbe! Det är dina djur och ditt ansvar.
  • Parniara
    oOangelicaOo skrev 2010-10-14 20:10:26 följande:
    Någon som har tips på hur man ska göra för att få bort en kattfrån gården, och INTE kommer tillbaka?!?!
    skaffa en krokodil
Svar på tråden Hur skrämma bort kattskrället?!