Hur skrämma bort kattskrället?!
Någon som har tips på hur man ska göra för att få bort en kattfrån gården, och INTE kommer tillbaka?!?!
Någon som har tips på hur man ska göra för att få bort en kattfrån gården, och INTE kommer tillbaka?!?!
Har läst om ättika nån gång men vet inte om det är farligt för kattan... spruta vatten på den annars...
skaffa en egen katt
Ett välriktat sprut från vattenslangen skrämmer bort de flesta katter här hemma.
Vet du vems katt det är?
Gör isf som en bekant till mig.
Hon hällde ut mjöl på tomten o sa till kattägaren att hon hade hällt ut nåt slags gift.
Efter det såg hon aldrig katten igen.....
kaffesump gillar de inte, det är som salt för demoner och vitlök för vampyrer.
Helt ofarligt för katten är det också.
Hade problem med en bajsande katt i mina buskar, det försvann på direkten efter att jag började strö kaffesump lite då och då i dem
Ättika är något som dom flesta katter avskyr. Annars så håller jag med flera ovanstående, spruta vatten på dom.
Jag sitter lite i motsatt situation.
jag har bott i mi lägenhet nu i nästan tre år. Och Mina katter har alltid varit utekatter här. Grannarna har aldrig klagat, vissa grannar gillar dem väldigt mycket.
Iaf så skrek en granne, en bit bort till mig för några dagar sedan..
Han skrek, är det dina katter som är hos mig jämnt?
- jag vet inte svarade jag, det kan det vara. Hur ser dem ut?
-Du får fan hålla rätt på kattskrällena, de bajsar ju ner mina rabatter för i helvete.
-Oj, det visste jag inte, eh (och vid det här olaget hade han redan vänta sig om och gått in, som en jäkla surgubbe som inte kan disskutera med mig ens.)
Så vad gör jag nu? det där var första gången gubben sa till mig, har aldrig hört nått tidigare. Katterna är ju vana vid att gå ute och jag tycker det är rent djurplågeri att göra innekatter utav katter som är vana att gå ute.
Sen är ju mina katte vana vid att gå där nu. Då skulle han ha sprutat vatten på dem eller hotat dem tidigare så de fattat att de inte får gå där. Jag har ju ingen lust att flytta och det tror jag inte gubben vill heller. Jag kan ju ta in en kattlåda och hoppas at katterna går på den istället för i hans rabbatter. Men det är väl endast så långt jag kan sträcka mig skulle jag tro. För det är väl inte tillåtet från min sida att gå till hans gård och stå och skrämma mina katter, eller lägga ut nått medel mina katter inte gillar i hans trädgård.
jag vet allvarligt inte vad jag ska göra. Om han verkligen tycker det är ett problem så borde han vara öppen att prata om det med mig. Jag vågar ju inte gå dit när han är så jäkla fientlig. Jag förstår ju hans synpunkt med, skulle bli förbannad om katter bajsade hos mig som inte ens var mina. Men det är ju inte bara mina katter som går lösa och är granne till honom, jag är medveten om 5 till utekatter i området.
Så har någon nått råd till vad man ska göra?