• Anonym (orlig)

hög febertpp som går över snabbt??

någon som varit med om att era barn plötsligt får jättehög feber som sedan försvinner på ett par timmar? sen möjligen stiger lite igen?

• Svar på tråden hög febertpp som går över snabbt??
  • McIris

Ja absolut! Båda våra barn(4 o 1,5) ha fått febertoppar på över 40 grader ganska plötsligt, antingen i samband med snor men även hyfsat oförklarligt. Min yngsta fick en febertopp på 40 när hon tex ramlat o slagit upp läppen o våran äldsta har varit uppe på 41 grader. Sen kan det nästa morgon vara bortblåst. Vi är hyfsat lugna vid det här laget vad gäller höga tempar

Dels har ju barn svårt med kroppstermostaten, de reagerar ofta med just feber o dels kan det bero på virus just när tempen höjs o sjunker o vartannat.

• Anonym (orlig)

Mclris: tack, men har du varit med om att det sjunker jättesnabbt till typ 37,7 på bara någon timme och sedan  ökar sakta igen?

Mina barn får högfeber när de får feber, men då brukar den inte gå ner utan vara i allafall till nästa morgon som du säger. Men nu har min lille kille fått vid två tillfälle plötsligt 40 grader och sen på två timmar helt borta och pigg, sen stiget lite igen på natten till 38,6... känns så konstigt att den bara försvinner sådär, lite rligt!

Svar på tråden hög febertpp som går över snabbt??