• mamma to be

När gå på dagis efter ögoninflammation (konjunktivit)?

Sonen har fått ögoninflammation som började med gulaktigt sekret i båda ögonen, i samband med lättare förkylning.
    Har baddat med vatten sedan det började igår och nu är det inte kladdigt längre.

Frågan är när han kan gå tillbaka till dagis?
    Har sökt på detta och det verkar stå lite olika överallt: Har följande förslag:

1)När tårflödet slutat och ögonen inte är rodnade
    2)Kan gå på dagis, då det ska betraktas som en vanlig förkylning (tror inte detta är i enighet med vårt dagis policys.)
    3)Helt symtomfria.

Vad har era dagis för polycies i frågan? Vad har ni fått för info av era läkare?

• Svar på tråden När gå på dagis efter ögoninflammation (konjunktivit)?
  • delifi2

när det inte kladdar mer i ögat, det kanju komma mer under natten och då skulle jag stannat hemma imorgon oxå

• mamma to be

Ja då han ska vara hemma imorgon också. Har inte kladdat sedan igår, men är lite rött och "plufsigt" med ökat tårflöde. Sen tidigare vet jag att just den där svullenheten kan sitta i rätt länge, så börjar undra hur vi ska planera för måndag med våra jobb..

• enmamma

Mina ungar (och även jag) har fått dett några ggr. Det smittar lätt mellan småbarn, skulle nog vilja att alla barn var hemma en dag med friska ögon innan dagis.

Svar på tråden När gå på dagis efter ögoninflammation (konjunktivit)?