• Skogsflickan

Hur montera britax Nordic freeway?

Jag fick en stol till lillen idag av mäsrket Britax Nordic Freeway men fick inte med ngn monteringsanvisning och undrar nu hur sjutton gör man då? Vet ni ngn sida med utförlig text och bild helst på svenska med sånt? Dom sidor jag hittade var jätteröriga

Vore evigt tacksam

• Svar på tråden Hur montera britax Nordic freeway?
  • Joico

Från Britax hemsida:

"Behöver du en äldre manual kan vi skicka den till dig, men vi behöver veta produkten nams och godkännande nummer. Skicka ett email till [email protected]"

• cicci85

Tänk på att kolla att stolen inte blir för gammal under tiden du använder den...

• Skogsflickan

Hur ser man bäst före?

• cicci85

Det finns en märkning ingjuten i plasten på baksidan  av stolen, datumringar oftast... Det står när stolen är tillverkad.

• Skogsflickan
    cicci85 skrev 2010-10-15 19:32:07 följande:
    Det finns en märkning ingjuten i plasten på baksidan  av stolen, datumringar oftast... Det står när stolen är tillverkad.
    är det liknande klockvisare? Hur läser man av dom?

Jag tror nog inte det är ngn fara med stolen då jag fick den av min barndomsvän som hade en 2 åring och nu fått tvillingar och kunde inte få plats i bilen med tre olika barnstolar så hon ville införskaffa 3 likadana stolar till dom 3 trollen...Men ska ändå kolla imorgon i ljuset, för enligt henne var det ingen fara.

Hur länge håller en stol??
  • cicci85
    Skogsflickan skrev 2010-10-15 22:13:23 följande:
    är det liknande klockvisare? Hur läser man av dom?

Jag tror nog inte det är ngn fara med stolen då jag fick den av min barndomsvän som hade en 2 åring och nu fått tvillingar och kunde inte få plats i bilen med tre olika barnstolar så hon ville införskaffa 3 likadana stolar till dom 3 trollen...Men ska ändå kolla imorgon i ljuset, för enligt henne var det ingen fara.

Hur länge håller en stol??
    8-10 år håller den, så om hon köpt den ny är de ju ingen fara, men jag tror att de slutade tillverkas 2006. Jo, nästan som en klocka! Den ena brukar peka på året och den andra på månad. Tex år06 månad10...
  • Kodia
    cicci85 skrev 2010-10-15 22:22:46 följande:
    8-10 år håller den, så om hon köpt den ny är de ju ingen fara, men jag tror att de slutade tillverkas 2006. Jo, nästan som en klocka! Den ena brukar peka på året och den andra på månad. Tex år06 månad10...
    Eller så pekar visaren på månaden, och så står det två siffror i mitten, tex. 04
  • Skogsflickan

Nu har jag kollat stolen och hittade :

06
    07
    24

Inristat i den på undersidan, sedan finn en cirkel som ser ut som en klocka med visare där visaren står på 3..
    s
    Vad betyder det då?

Svar på tråden Hur montera britax Nordic freeway?