Everclean kattsand - hur ofta byter ni ALL sand?
Ja som frågan lyder.
Ta det som passar bäst...
Ja som frågan lyder.
Ta det som passar bäst...
Oj två ynka svar och de svaren var ju så långt ifrån varandra man kan komma.
Du som har svarat en gång i veckan, har du många katter eller varför byter du så ofta?
puff
Är det den rosa påsen med sand som man skall kunna ha upp till 4 veckor vi pratar om???
Vi byter sällan all sand, men några gånger per år tvättar jag ur lådan. Jag tycker egentligen inte att det brukar behövas när man har mycket sand i lådan.
en gång i månaden
Jag var precis bredvid katten nu när hon bajsade i lådan. Det luktade ingenting! Häftigt.
Mer sällan än varannan månad, har tre katter och sanden luktar väldigt väldigt sällan. Dock tvättar jag lådan oftare än så och fyller på minst en gång i veckan.
När vi hade tre katter så byttes den helt ungefär en gång i månaden och tvättades ur ordentligt. Men nu har vi bara en katt och han är rätt blygsam i maten så det är väldigt sällan det behövs numera. Mer sällan än varannan månad.
en gång i månaden ca
Hmm låter som om den sand ni använder är väldigt bra? Dammar den mkt, håller den lukt borta, klumpar den sig?
Jag kanske borde byta sand om den ni har är bättre
Häckhäxan!
Ja den verkar bra! Vi har visserligen bara haft den sen i torsdags men det luktar verkligen ingenting från lådan och klumpen med kiss blir liksom på ytan. Och ju färre gånger man måste byta all sand desto bättre känns det ju...
Den enda nackdelen med den är att den dammar så förbenat! Har lådorna i badrummet och den syns runtom på elementet etc...
när vi hade katt så var det kanske en gån gi månaden. har testat många sorter, men den är verkligen såå bra tycker jag. och ingen doft.