• Hoppetossan 79

Everclean kattsand - hur ofta byter ni ALL sand?

Ja som frågan lyder. 
    Ta det som passar bäst...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Everclean kattsand - hur ofta byter ni ALL sand?
  • Hoppetossan 79

Oj två ynka svar och de svaren var ju så långt ifrån varandra man kan komma.

Du som har svarat en gång i veckan, har du många katter eller varför byter du så ofta?

• HäckHäxan

Är det den rosa påsen med sand som man skall kunna ha upp till 4 veckor vi pratar om???

*gråter blod* Kom just på att min rumpa är för alltid förlorad! Fan också, skulle aldrig bytt bild!!!
  • Filuren83

Vi byter sällan all sand, men några gånger per år tvättar jag ur lådan. Jag tycker egentligen inte att det brukar behövas när man har mycket sand i lådan.

• Hoppetossan 79
    HäxanSurtant skrev 2010-10-15 09:12:21 följande:
    Är det den rosa påsen med sand som man skall kunna ha upp till 4 veckor vi pratar om???
    Nej det är en blå kartong, finns några olika sorter och som man köper i djuraffär. Kostar 199 kr. 

• lillithsmamma

en gång i månaden

• skorpionen80

Mer sällan än varannan månad, har tre katter och sanden luktar väldigt väldigt sällan. Dock tvättar jag lådan oftare än så och fyller på minst en gång i veckan.

• HäckHäxan
    Hoppetossan 79 skrev 2010-10-15 09:42:01 följande:
    Nej det är en blå kartong, finns några olika sorter och som man köper i djuraffär. Kostar 199 kr. 
    Okej. Jag köper en på ICA för 59 kr som man behöver byta ca varf 4:e vecka. Den är kanonbra. Jag byter var 3:e på ett ungefär eftersom jag har 2 katter som använder den.
    *gråter blod* Kom just på att min rumpa är för alltid förlorad! Fan också, skulle aldrig bytt bild!!!
  • Jesster

När vi hade tre katter så byttes den helt ungefär en gång i månaden och tvättades ur ordentligt. Men nu har vi bara en katt och han är rätt blygsam i maten så det är väldigt sällan det behövs numera. Mer sällan än varannan månad.

Den som söker han finner - www.google.se
  • HäckHäxan

Hmm låter som om den sand ni använder är väldigt bra? Dammar den mkt, håller den lukt borta, klumpar den sig?

Jag kanske borde byta sand om den ni har är bättre

• Hoppetossan 79

Häckhäxan!

Ja den verkar bra! Vi har visserligen bara haft den sen i torsdags men det luktar verkligen ingenting från lådan och klumpen med kiss blir liksom på ytan. Och ju färre gånger man måste byta all sand desto bättre känns det ju...

• Jesster
    Häckhäxan: Den luktar inte, eller den är lite parfymerad rättare sagt men kiss och bajs luktar inte från sanden. Den klumpar sig jättebra. Dammar lite när man häller på ny sand men inte sedan.
    Den är dyr men drygare än annan sand så i slutändan så är den inte dyrare.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • skorpionen80

Den enda nackdelen med den är att den dammar så förbenat! Har lådorna i badrummet och den syns runtom på elementet etc...

• Uncia

när vi hade katt så var det kanske en gån gi månaden. har testat många sorter, men den är verkligen såå bra tycker jag. och ingen doft.

Svar på tråden Everclean kattsand - hur ofta byter ni ALL sand?