Fler som vaggar sin ungefär 3-månaders till sömns?
Hej!
Jag skulle gärna komma i kontakt med fler som också får vagga sin ungefär 3-månaders bebis till sömns. Jag har just nu snöat in lite på detta, jag tycker att jag överallt ser bebisar som man bara kan lägga platt på rygg och sätta in nappen så somnar de varsomhelst hursomhelst närsomhelst! Sådan är inte vår underbara dotter, och ibland kan det kännas ganska jobbigt att behöva gå runt och vagga henne i famnen (det funkar sällan att sitta still och vagga).
Detta behövs inte ALLTID, så det finns hopp om att det kommer gå bättre och bättre. Och hon sover bra på natten, så då brukar vi inte behöva pyssla med detta. Utan det är på dagtid och ibland inför nattsömnen det behövs.
En del man pratar med tycker att det inte går att "skämma bort" så här små bebisar utan att det bara är att fortsätta med det som funkar. En del tycker däremot att man vänjer henne vid det och att det aldrig kommer bli bra... Jag känner mig just nu rätt förvirrad och skulle jättegärna prata/maila med någon annan som har det likadant! Har vi "förstört" henne genom att vagga henne?
Hon är hur gosig som helst och när hon har sina pigga vakenstunder det är idel leenden och skratt och hur mysigt som helst! Så jag borde verkligen inte klaga.....
Hoppas någon som har det likadant vill dela med sig av erfarenheter och tankar!