• lillamye

är softshell jackan varm?

min dotter har en sån och iag så funderade jag på om en var varm?
    imorse hade vi -3 då vi gick till skolan så hon tog en fleecetröja under jackan överdragsbyxor vantar o mössa, hon sa att hon unte frös iaf, och sen på dagen kan hon ev skippa fleecen under,

vill ju inte ta fram vinterkläder än så undrar om hon klarar sig i sin softshell med fleece under?

• Svar på tråden är softshell jackan varm?
  • Miss Lau

Den är ju inte jättevarm men eftersom den står emot vind och väta bra räcker den ändå länge om man tar en fleece under. Mina skolbarn har också softshelljackor fortfarande.

• Fröken Susidus

Det beror helt på vad det är för en softshelljacka och vad du har för fleece under. I den här temperaturen klarar hon sig nog oavsett.
    Jag har själv en skaljacka och en houdinifleece under vintertid och fryser aldrig så vill man klä sig enkelt så går det även under vintern.

Mamma till vårt mirakel
  • lillamye

vanlig sofshell ocn vanlig fleece antar jag finns det nå annat?

mckinley är jackan iaf och fleece köpt på ellos,

• lillamye

kom på att jackn har ett tunt grått mjuk foder på insidan.(inte blankt)

men softshellen som 4åringen har har inget foder.

• IsaViolia

Min man går året runt i sin skaljacka, på vintrarna tar han en tröja under. Jag har en softshell i sämre kvalitet och den räcker ingenstans. Enligt maken som är natutguide ska det räcka med bra skaljacka och tröja/jor under.

• Fröken Susidus

Jo alltså, det jag menar är att köper man bra grejer så håller de kylan ute

Våra skaljackor som vi har här hemma är Acode, de är inte jättedyra men av bra kvalitét och då räcker det

Mamma till vårt mirakel
Svar på tråden är softshell jackan varm?