Upptinad köttfärs?...
Jag tog ur köttfärs ur frysen i förrgår kväll, för att göra i ordning dagen efter (igår). Men jag blev inte hemma igår så köttfärsen är kvar i kylen, går det att göra i ordning den idag eller är det bara att kasta?
Jag tog ur köttfärs ur frysen i förrgår kväll, för att göra i ordning dagen efter (igår). Men jag blev inte hemma igår så köttfärsen är kvar i kylen, går det att göra i ordning den idag eller är det bara att kasta?
Det beror på hur länge den stod framme innan du frös in den. Men ser den fin ut och luktar bra så är det ju bara att äta! Den kan ju vara lite grå och ändå gå o äta. Och det luktar ju inte så gott heller, men du känner ju definitvt om den luktar riktigt illa och är för gammal.
det är bara o smaska på om den inte luktar illa förstås!!
Har den legat i kylen är det ju ingen fara. Har den legat framme däremot så hade då jag ätit den.
Lukta på den, luktar den surt som filmjölk eller fränt så kasta den. Annars bör det inte vara någon större fara!
Du känner väl om den luktar dåligt?
Den luktar normalt. Den är lite grå brun i botten, (det som legat neråt). Men det är ingen fara?
Okej.. Men den går nog att äta, verkar ju inga fel på den. :) Tack för svar..