Medicinsk abort - blöder väldigt LITE?
Hejsan. Jag är 23 år och fick reda på att jag var gravid förra veckan. En chock. Har använt p-ring men som uppenbarligen inte riktigt gjort sitt jobb.
Hur som helst. Jag bor i Göteborg och fick hjälp jättesnabbt. Fick reda på att jag var gravid på onsdagen. På torsdagen på vårdcentralen. Fredagen ringde jag abortkliniken. Måndagen efter var jag på besök på kliniken och påbörjade därmed en medicinsk abort, en hemabort där jag själv förde upp fyra st Cytotec ett dygn senare för att "sätta igång allt".
Allt har varit jättebra, har fått fin hjälp och bra info. MEN.
Jag har läst och läst, på nätet, i broschyrer, forum, överallt och alla talar om att blödningarna man får när man gör en medicinsk abort ska vara som en riklig mens. Så har det verkligen inte varit för min del. Dom första fyra Cytotecen tog jag på kvällen vid 21-tiden. Jag gick och la mig vid 00 cirka. När jag vaknade kl 03 hade det fortfarande inte hänt någonting varpå jag tog dom extra två Cytotec som jag fick med.
Sen. Har det ändå inte hänt spec. mycket.
Ungefär 12 h senare så blödde jag pyttepytte lite när jag gick på toaletten. Sedan, på ett dygn - ingenting. Jag är nu inne på dygn tre och jag har fortfarande inte blött nått. Det kommer några droppar när jag sitter på toaletten, men ingenting annars. Binda behöver jag definitivt inte.
SKA DET VARA SÅHÄR? Med tanke på vad som ska ut så borde man väl blöda enormt mycket mer? Har min kropp inte svarat på medicinen? Har jag barnet kvar i mig? Blöder jag inombords men det inte kommer ut?
Skitäckligt. Verkligen.... :(
Jag ringde abortkliniken och dom sa standardsvaret "Det är så olika för alla, men återkom om en vecka du...."
En vecka? Det känns ju som en evighet när alla andra beskriver att dom får en riktig monsun-mens efter medicinska aborter....
Någon som har liknande erfarenheter eller råd? :S