• kanelqvist

Grytlappar som faktiskt FUNGERAR!?

Detta är säkert dagens i-landsproblem, men jag är trött på att bränna mig! Är det någon som kan rekommendera märke/modell av grytlappar som faktiskt klarar värme?

• Svar på tråden Grytlappar som faktiskt FUNGERAR!?
  • Pickeli

Ikeas grytvantar funkar tycker jag, men man får ju byta ut dem ibland. Sen beror det ju på hur långt man ska frakta maten också.

Google it!
  • kanelqvist

Från ugn till bänk bara. Inga långa sträckor. Senast köpte jag några prickiga på Åhlens, vilket visade sig vara ett dåligt köp som vanligt. Men ikea ska vara bra alltså? Får kolla på det. Tack.

• Pickeli
    kanelqvist skrev 2010-10-15 11:18:43 följande:
    Från ugn till bänk bara. Inga långa sträckor. Senast köpte jag några prickiga på Åhlens, vilket visade sig vara ett dåligt köp som vanligt. Men ikea ska vara bra alltså? Får kolla på det. Tack.
    Jag använder dem och har aldrig brännt mig :) Billiga är dem också!
    Google it!
  • Förälskad

Jag har några från Åhlens och de är skitdåligt, jag har samma problem som du TS. Dyra var de men inte ett dugg bra!

• Eddam

Mitt tips är att virka egna, 100% bomull. Dom står emot mycket!! Kan inte köpa färdiga längre, tycker alla är värdelösa!

Kan du inte virka själv så brukar dom sälja på diverse marknader..

• Pickeli
    Eddam skrev 2010-10-15 11:23:41 följande:
    Mitt tips är att virka egna, 100% bomull. Dom står emot mycket!! Kan inte köpa färdiga längre, tycker alla är värdelösa!

men hur känsliga är dina händer om du inte kan hitta en enda grytvante som fungerar? Jag har aldrig upplevt någon grytvante som INTE fungerar..

Har ni testat de som finns i silikon?
    Google it!
  • kanelqvist

Åhlens har mkt fina grejer men tyvärr håller varorna inte särskilt hög kvalitet har jag märkt. Rynkar på näsan

Virka egna klarar jag inte av! Men kan nog hålla utkik efter färdigvirkade. Måste erkänna att jag tidigare fått för mig att virkade grytlappar inte är så bra. Skäms

• Margaux

Jag tycker också IKEAS är bra...
    Och jag lagar mkt mat! De i silikon är bängliga tycker jag eftersom de inte är så följsamma!

• Hallonbarn
    Eddam skrev 2010-10-15 11:23:41 följande:

Håller med dig om att virkade är bra "Beställer" mina från mormor
Svar på tråden Grytlappar som faktiskt FUNGERAR!?