• mamma9905

Hjälp!!! Vilken är den bästa nappen?

Jag har en son på 2 månader, jag helammar honom och nu tror jag att han har sugbehov, har försökt ge honom napp, men det vägrar han. Undrar om det kanske finns nån napp han kan tycka om att suga? Hur gjorde ni? och vilken napp är den bästa? Vill absolut inte tvinga honom att ha napp, men...

• Svar på tråden Hjälp!!! Vilken är den bästa nappen?
  • Waitmstar

Nuk var den enda sonen tog, silikon. Vi köpte på babyproffsen. Fast han tog inte napp förrän jag slutade amma.. Och slutade strax efter 1årsdagen.. 

• mamma9905
    Waitmstar skrev 2010-10-15 13:37:17 följande:
    Nuk var den enda sonen tog, silikon. Vi köpte på babyproffsen. Fast han tog inte napp förrän jag slutade amma.. Och slutade strax efter 1årsdagen.. 
    Tack, ska nog testa med Nuk, hade haft testat bara med Nam båda latex och silikon...
  • Stimorol81

NUK´s tröstnappar är dem allra bästa.
    Iaf för oss. Dem enda napparna som min dotter tar.
    Lite dyrare än vanliga nappar som finns i livsmedelsbutikerna men så mycket bättre också.

• Doodies

Min dotter tog MAM silikon någon gång men hon fick aldrig in tekniken. Jag provade med ALLA märken men inget funkade. Hon började med tummen runt 2 månader och vid 5-6 månader tog hon MAM 6 mån+ i latex. Nu är hon 1,5 år och använder fortfarande MAM fast med silikon (tycker dom känns fräschare)

• sofiaolivia

Vi använde NUK först sedan bytte vi till de nappar som finns på typ konsum eftersom de påminner om varandra plus att dem är mycket billigare. Hon märkte ingen skillnad.

• Lindreas

NUK är de enda som fungerar på vår plutt. Han spottar ut alla andra.

• MJC76

Vi testade massor av olika nappar inkl NUK men ingen fungerade som napp, endast som rolig leksak. Ett tag fungerade napp när vi höll i den och han sög och blev lugn men så fort vi släppte åkte nappen ut igen. För oss fungerade snuttefilt istället. Upptäckte att sonen låg och sög på filten i vagnen men blev arg då den var stor och kom över huvudet. Köpte en liten snuttefilt och med den blev läggningar mycket lättare.

• queenofangels

MAM silikon va de enda som funkade här. de e väldigt olika vilken napp ens bebis vill ha

• lokisse

varan stora gillar avent liten tar förtilfället nuk genius

Ja det kan väll hända att det stör dig, men det betyder inte att jag har fel.
Svar på tråden Hjälp!!! Vilken är den bästa nappen?