• CarinL

Håll i magen

Fick min lilltjej för 9 dagar sen, hade havandeskapsförgiftning och fick 15 dagar tidigare än beräknat. 
    Jag sprack och blev sydd med flera stygn.

Lite småsaker som jag är lite orolig över:

* Jag blöder fortfarande till och från, ibland mer och ibland mindre. Ibland rikligare, ibland slemblandat. Jag tycker inte det luktar illa.
    * När jag rör mig mycket får jag ont i underlivet, inte jätteont, men det känns.
    * Jag har haft lite ont i huvudet, bakom ögonen liksom.
    * När vi va på återbesök hade jag högt blodtryck (160/100) vi hade dock stressat dit.
    * Jag har haft väldiga knip i magen, igår när jag åt frukost hade jag sån magknip att jag trodde jag skulle dö. Men det gick över på en minut sen kom det inget mer.
    * När jag är ute och rör på mig lite längre rundor så får jag håll i magen. Båda sidorna. Riktigt ont kan det göra. Men det går över så fort jag får vila.

Något jag behöver vara orolig över?

• Svar på tråden Håll i magen
  • SailorGirl

Jag tycker det låter som avslag och att livmodern håller på att dra ihopa sig, men det är utifrån vad jag läst mig tilll och inte från egen erfarenhet. Magknipet kan vara tarmarna. Jag får ofta ont i nedre delen av magen på¨ena sidan just när jag äter frukost och har kommit fram till att det är när det gått för lång tid sedan jag åt senast (eftersom det ofta kommit efter en rejäl sovmorgon). Man har ju inte heller magmusklerna på plats efter så kort tid, så du kanske har fått en lite konstig, eller bara ovan, hållning?

• Memmin

Jag födde för fem veckor sen och blev också sydd mycket. Skall svara på hur det varit för mig. Jag har dock ingen erfarenhet av havandeskapsförgiftning.

Jag blöder fortfarande till och från, ibland mer och ibland mindre. Ibland rikligare, ibland slemblandat. Jag tycker inte det luktar illa.
    Inget konstigt, avslaget kan hålla på i 6-8 veckor.
    * När jag rör mig mycket får jag ont i underlivet, inte jätteont, men det känns.
    Att föda är en jättestor belastning för underlivet, inget konstigt. Jag kan fortfarande få lite ont, men det har hela tiden blivit mindre och mindre.
    * Jag har haft lite ont i huvudet, bakom ögonen liksom.
    Hade lite huvudvärk de första två veckorna, bakom ena ögat (gissar på att den är hormonrelaterad) , men vet ju ej om din huvudvärk har ngt med havandeskapsförgiftningen att göra.
    * När vi va på återbesök hade jag högt blodtryck (160/100) vi hade dock stressat dit.
    Vet ej.
    * Jag har haft väldiga knip i magen, igår när jag åt frukost hade jag sån magknip att jag trodde jag skulle dö. Men det gick över på en minut sen kom det inget mer.
    Hade jag också i början, gissar på att det kan bli så innan tarmarna fått lagt till sig ordentligt.
    * När jag är ute och rör på mig lite längre rundor så får jag håll i magen. Båda sidorna. Riktigt ont kan det göra. Men det går över så fort jag får vila.
    Fick håll en gång när jag var ute och gick, vet ej varför.

Svar på tråden Håll i magen