• Majsan8

Kastrerad katt som ligger och darrar!!!

Hej!

Min ena honkatt som blev kastrerad/steriliserad i onsdags ligger här och darrar och vill bli klappad hela tiden, då kurrar hon.. Usch jag tycker det här är så obehagligt...Såret ser väl ganska bra ut, men det vätskar sig lite och hon är lite röd runt. Vore det inte helg så skulle jag ringa och fråga dom om det är normalt...??? Min sambo säger att hon ju faktiskt varit med om en operation och att hon måste få tid och lugn och ro för att läka, hon verkar ju inte ha nån feber eller så men jag blir så orolig... Är det nån som kan lugna mig? Hon ligger och sträcker på sig mycket och darrar, liksom fryser om benen men slutar när man klappar och gosar med henne....

• Svar på tråden Kastrerad katt som ligger och darrar!!!
  • miLLus

låter som hon löper när jag läser

• Majsan8

Nä hon ligger mest på sidan och ryggen....??

• FridaE

Det kanske gör lite ont, får hon nåt smärtstillande. Det är ju ändå ett sår som måste läkas, det kan ju sträcka och sticka lite, lite obehagligt kanske. Eftersom hon inte har feber tror inte jag att dte är någon fara!

• Majsan8

Nää, inge smärtstillande... och det märks...

• Majsan8

Just att hon skakar/darrar är så otäckt...

• Xtra

Majsan, oroa dig inte. Går hon på lådan, äter och dricker? Då är det ingen fara. Din sambo har rätt - katten har gått igenom en operation. Visserligen brukar även honorna krya på sig väldigt fort men alla är olika och behöver olika lång tid på sig att bli bra igen.

Att såret ser lite rött ut är också normalt. Det ska inte bli varmt och svullet, då har den förmodligen blivit inflammerad.

• Pink Rose

Men kan du inte lägga dig ned med henne och klappa å trösta? Det verkar ju som kissen vill att du gör det. De blir som småbarn och vill bli ompysslade helt enkelt

• SNULTRAN

Det brukar vara så efter op..

Upp med hakan

• Majsan8

det var ju mycket mer svullet i onsdags när det gjordes, men jag får väl hålla koll imorrn....jag kan inte sova just nu för hon ligger här på bordet vid datorn o bara vill bli klappad på. jag har inte sett henne varit på maten, vattnet elr toan idag men jag har varit ute mycket oxå. Det är som skuggigt rött runt om, typ fläckigt. jag tror inte det är varmare än vad själva katten är i sig....

• Majsan8

det enda jag gör är och klappar och gosar och masserar henne och skriver med ena handen.....jag ska försöka coola ner mig, hon är ju min lilla bäbis....

• Xtra

Majsan - blir det inflammerat så lovar jag att du märker det. Det kan börja lukta också. Det är väldigt sällan kastreringssåren på katter blir inflammerade så oroa dig inte.

Men hon har väl gått på lådan och ätit/druckit sen onsdags?

• Majsan8

Jo det måste hon ha varit, hon blir galen om hon inte får mat. I onsdags när vi kom hem så ragglade hon dirrekt och skulle äta o dricka, det gick inte så super bra men hon är mycket piggare än vad hon var då, det kan jag lova! Usch vilken dålig koll jag har men jag borde märka om det var nåt sånt fel....Hon ser ändå pigg ut på ögonen, och nu sitter hon upp och kollar när jag skriver!!

• Xtra

Jag förstår dig helt och fullt! Jag minns fortfarande idag hur skräckslagen jag var när min enda hona kastrerades, usch jag grät till och med!

Men nu när jag varit jourhem över 2 år och haft många jourhemskatter som kastrerats så har jag blivit van. Inte en enda av dem har det uppstått komplikationer med.. så det är väldigt ovanligt kan jag trösta dig med

• Majsan8

Bara för att testa så gick jag nu och hämtade mat å vatten och hon kastade sig över det här! Är det bra?Känns väldigt bra!! På data bordet jadå minsann!!

• Xtra

Det är jättebra att hon äter - ett väldigt bra tecken!

• SNULTRAN

Det tar ofta ett tag innan dom vill äta och dricka ordentligt, så ge det lite tid...

Hon kommer säkert att vara lite sisådär med mat och dryck, men som alla andra har sagt så ge det tid !

Dom är ju mkt tåligare än oss.....

Det kommer säkert att gå bra.

• Majsan8

Ojdå, super törstig!! Nu känns det mycket bättre, vilken tur jag fick hjälp av er!! Tusen tack å kramar!!

• Majsan8

Nu står hon upp o dricker oxå, ojdå....

• Majsan8

Jorå, hon verkar ok här. Nu tvättar hon sig och jag gråter.....

Svar på tråden Kastrerad katt som ligger och darrar!!!