• leana

    Hur länge tar det innan kroppen tar hand om X:et?

    För 7 veckor sedan fick jag missfall i v 7, blödde mycket med mycket klumpar och blod. De ville kolla efteråt med blodprov om Hcg sjönk, det gjorde det inte utan det steg. Det har hela tiden  legat på ca 300-400. Så för drygt en vecka sedan tittade de på VUL igen och såg då i vänstra äggledaren att det är ett X, men eftersom hcg sakta har börjat gå neråt så ska de se om kroppen sköter detta själv. Nu känner jag mig bara så less och trött efter att mer eller mindre blödit konstant i 7 veckor , ska tillbaka och ta ett nytt blodprov på måndag och se hur det ligger då. Jag undrar bara om någon har erfarenhet av att kroppen ordnat utomkvedet själv?  Allt känns bara blä och jobbigt.
    Jag hade hoppats att det "bara" var ett vanligt missfall men detta att det känns som ett konstant missfall hela tiden börjar "äta upp mig" på något sätt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-18 17:18
    Det kanske inte är så vanligt alltså att man låter kroppen vänta ut detta om det går? Ingen med erfarenhet?

  • Svar på tråden Hur länge tar det innan kroppen tar hand om X:et?
  • leana

    Ingen med erfarenhet av hur många veckor det tog om de försökte att "vänta ut" X: et?
    Börjar så smått att känna mig galen av denna väntan nu, snart i 8 veckor har jag blödit mer eller mindre och Hcg sjunker väldigt sakta (ligger dock bara på ca 200nu) men ändå det känns så seeegt... :0(
    Det enda jag känner i form av smärta av det är att det drar och stramar på den sidan det sitter. Men det blir verkligen psykiskt tungt att gå med det här.

  • Katten2

    Hej!
    Jag fick operera bort mitt X akut, så jag vet inte med det där att "vänta ut det". Jag förstår hur du känner trots det!
    Är ständigt rädd för nya X... Har ont sedan operationen till och från och tror jämt att det är nya X på G... blir knäpp av det också tycker jag. Man kan ju inte tänka på annat snart...
    Hoppas det går ner snabbt för dig, så att du kan börja om på nytt.
    Kram

  • Katten2

    Ps. Alternativet jag har hört om är cellgifter, kanske inte heller så kul. Då får man inte heller försöka på nytt förrän efter 3 måander har jag läst någonstans... Hoppas din kropp klarar det utan det!

  • speranza

    Hej!

    Hade 2 x och 3 missfall innan vi fick vår son. Det är ett helvete mest psykiskt. Jag har aldrig behövt operera men fick gå i 8 veckor med blödningar med sista x:et. Jag ringde och vrålade till slut att d skulle ta ut skiten trots att d inte kunde se det  på vul för att jag inte orkade mer men då försvann det. Håll ut! Operation kan ju skada äggstockarna genom ärrbildning och cellgifter som sagt är ju inte så bra om du inte vill vänta med o bli gravid igen och det brukar man inte vilja när man e i skaffa barn tagen..
    Kram på dig kämpa på!

  • leana

    Tack för era svar! Ja det är verkligen jobbigt men som sagt det är bara att kämpa på! Fast ibland tror jag verkligen att jag ska bli galen av allt detta. Det jag undrar lite om kroppen löser det själv är kan det inte ändå bli skada på äggledaren så att det blir ett X till? Hur kan man kolla det isåfall? Nån med erfarenhet? Kram på er och tack för svaren!

  • speranza

    Det kan bli ärrvävnad även efter ett x och ja risken ökar för varje gång, men tycker inte att du skall oroa dig för det för det är ett väldigt gott tecken att kroppen tar hand om det själv! Anledningen till mitt första x var att jag hade spiral och blev gravid med den och hade ju flera "riktiga graviditeter" sen.

  • MIKS

    Jag har haft 3 st X. Det första försökte kroppen att ta hand om, men lyckades inte. Då HCG åkte som en bergodalbana upp o ner så fick jag cellgift för att "få slut" på detta.
    Dom andra två gångerna har jag fått äggledarna bort opereade.
    Önskar dig verkligen allt gott.

  • leana

    Stor Kram  MIKS , berätta gärna mer om hur det gått för dig.
    Nu efter snart 9 veckor har Hcg sjunkit ända till 30, då borde det vara lugnt att X:et som suttit i äggledaren har kommit bort väl? Eller kan det behövas göras något annat ändå?

  • Katten2
    leana skrev 2010-10-25 12:48:44 följande:
    Stor Kram  MIKS , berätta gärna mer om hur det gått för dig.
    Nu efter snart 9 veckor har Hcg sjunkit ända till 30, då borde det vara lugnt att X:et som suttit i äggledaren har kommit bort väl? Eller kan det behövas göras något annat ändå?
    Det låter verkligen som det har gett sig nu, ska du se! De brukar fortsätta mäta tills HCG:t är nere på 5, sen räknas det som helt borta. Så du är nära! Kram!!!
Svar på tråden Hur länge tar det innan kroppen tar hand om X:et?