• mliten

HJÄLP! Med smördeg???

Har bjudning imorgon och jag ska göra smördegrullar (som snittar ungefär)men jag hade tänkt ha det som mera som en vickning...men jag har ju inte lust att ställa mig och göra DOM då.....kan man göra allting färdigt, förvara kallt och sen bara in i ugnen...eller måste jag göra färdigt dom?
    Vet att de blir lite trista om de får stå länge efter ugnen...

help!

• Svar på tråden HJÄLP! Med smördeg???
  • Mar1lyn

jag vet inte, men testa! Hellre in i frysen först än att ha dem färdiga länge.. uh, blir ju inte alls goda om de får vänta för länge...

Lycka till!

• mliten

hmmm..ja jag tänkte väl ha dem i kylskåpet.....färdigjorda(så att säga) och sen in i ugnen när vi blir sugna--tar bara nån min att få dem färdiga då.

Hjälp--ngn som vet?

• NoomiNoomi

Jag tror att det går om du har de i kylen men jag är inte säker

• Psychomantia

Borde inte vara något problem alls att ha de i kylen för att sedan bara slänga in i ugnen när det är dags... det är ju inte så att det gäller flera dagar

• mliten

Hmmm igen :-S Ja jag får väl testa....jag får vara försökskanin så får jag berätta hur det gått sen
    men skulle inte vara kul om det gick åt fanders då det är sååå sällan man får ha middagsbjudning

• Nika75

Enligt ett recept jag har på smördegssnittar är det bara bra att göra dem dagen innan och förvara i kylen. Det receptet jag har består av plattor som man kavlar ut, sedan lägger jag på fetaost och spenat och rullar ihop som när man göra kanelbullar. Jag rullar ihop dem i smörpapper och förvarar i kylen. Sedan är de lätt att skära upp rullen när gästerna kommit och så in i ugnen bara... Perfejt när jag haft buffé och haft massor att förbereda!

• mliten

Det gick ju jättebra!!
    helt perfekt--och ska man ha dem längre tid i kylen så är det ju bara att täcka över dem som Nika75 beskriver...

Svar på tråden HJÄLP! Med smördeg???