Trött på kvinnor utan självrespekt
Jag har gjort mina misstag i livet och tagit mig ur en mycket destruktiv relation men nu, när jag närmar mig 40, anser jag att man borde ha lärt sig något av tabbarna.
Jag kan faktiskt bli trött på väninnor och släktingar i min ålder som inte verkar ha någon självrespekt när det gäller män, särskilt om kvinnorna i fråga har barn. Jag är själv ensamstående och skulle aldrig lägga all min energi på en man eller introducera en olämplig person i mitt barns liv.
Jag skulle inte heller jaga en man som uppenbarligen inte är intresserad. Om en man hör av sig är det ju trevligt, slutar han så är ju budskapet tydligt: Han är inte intresserad. Om det är en person man bara har känt en kortare tid så är det bara att gå vidare. Förälskelser går ju över.
Det verkar som om en del kvinnor är så beroende av en mans bekräftelse att de är beredda att förnedra sig för att få den. De påstår sig vara självständiga feminister och "säger ifrån" eller gör slut stup i kvarten bara för att nästan direkt börja fiska efter hans uppmärksamhet.
Det kan jag kanske förstå när man är 20 men en vuxen kvinna? Det är inte självständigt att vara bitchig och försöka bossa över eller manipulera en man. Det är självständigt att gå och inte se sig om när mannen behandlar en som skit.
Jag är faktiskt trött på att vara den som lyssnar och peppar när de här kvinnorna leker självständiga en period för att sedan börja kräla igen och förvänta sig att jag ska gratulera dem. Det är tufft att vara ensam, jag vet, och det blir en del deppiga kvällar men livet är inte alltid lätt. En dag kanske de träffar någon som behandlar dem med respekt och det är värt alla ensamma kvällar.
Jag funderar på att bli brutalt ärlig. Jag har försökt den diplomatiska stilen men om man ifrågasätter mannens beteende så får man ett långt försvarstal om hur fin han är annars. Plötsligt är det tydligen ok att ta skit om han är snäll ibland.
Förstår ni vad jag menar? Hur säger man ifrån i det läget på bästa sätt?